اخبار استان ها

رینگ بزرگراهی پایتخت سال آینده تکمیل می‌شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، میثم مظفر با بیان اینکه دغدغه شورای اسلامی شهر تهران در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، تکمیل رینگ بزرگراهی است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بزرگراه‌های شمالی_جنوبی و شرقی_غربی زیادی در پایتخت احداث شده است که اگر به صورت دورانی به هم متصل شود، می‌تواند رینگ بزرگراهی را در شهر رقم بزند و کاهش ترافیک را به‌همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه با تکمیل رینگ بزرگراهی، ترافیک بعضی بزرگراه‌ها کاهش خواهد یافت، افزود: در همین راستا توسعه شبکه و تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر و با اختصاص رقم ۱,۲۷۰ میلیارد تومان در سال آینده اجرا می‌شود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به‌طور کلی برای تکمیل شبکه بزرگراهی به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان در صورت تحقق درآمد مازاد در تبصره ۲۰، پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگراه شهید شوشتری در سال ۱۴۰۲ به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار حوزه فنی و عمرانی، تصریح کرد: این بزرگراه ۹.۲ کیلومتری از بلوار هجرت آغاز می‌شود و تا تقاطع بزرگراه امام رضا (ع) و شهید نجفی رستگار ادامه دارد.

مظفر با اشاره به اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه در بودجه سال آینده گفت: هدف از احداث این بزرگراه کاهش ترافیک بزرگراه بسیج و امام علی (ع) و تکمیل رینگ شرقی و کاهش تردد خودروهای سنگین در ورودی شرقی شهر است.

وی از تداوم عملیات عمرانی بزرگراه شهید بروجردی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال آینده خبر داد و گفت: این پروژه از بزرگراه آزادگان تا ابتدای خیابان بهار در منطقه ۱۸ اجرا می‌شود و طول آن پنج کیلومتر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حذف تردد خودروهای سنگین در معابر شهری افزود: با احداث بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه آزادگان-تقاطع جاده ساوه به شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) متصل خواهد شد که کاهش ترافیک در معابر این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا