اخبار استان ها

زیست‌پذیری شهر برای کودکان از سیاست‌های شورای ششم است

عباس خسروانی در گفتگویی از مرکزی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار کودک در شهر اراک زندگی می‌کنند اظهار کرد: بدون شک هر آنچه که برای کودکان هزینه کنیم، آینده بهتری را برای آنها رقم خواهیم زد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های شهر دوستدار کودک و مولفه‌هایی که در سطح یونیسف و وزارت کشور تنظیم شده، پیاده سازی و بومی‌سازی و شاخص سازی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم طی سه سال گذشته این بوده که شهر اراک را برای کودکان زیست پذیر کند.

خسروانی اضافه کرد: در گام دوم یکی از اقدامات اساسی که در خصوص ایجاد ساختارها بود، ورود کرده‌ایم و در ساختار سازمانی شهرداری واحدی تحت عنوان اداره شهر دوستدار کودک ایجاد شده تا بتواند مسائل حوزه کودک را پیگیری کند.

وی ادامه داد: در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک، یک نیروی مختص پیگیری مسائل کودکان ایجاد شده و مدرسه شهروندی در این خصوص تأسیس شده و یک مدیر ثابت برای این مدرسه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: امروز مدرسه شهروندی یکی از پربازدید تر ین نهادهای آموزشی شهر اراک است که در آن آموزش‌های شهروندی برای کودکانی که در حال آموزش هستند، ارائه می‌شود.

خسروانی با بیان اینکه شورای شهرآرای این منظور ردیف بودجه اختصاصی در نظر گرفته است تصریح کرد: برای این مهم اعتبار ویژه در نظر گرفته شده و خوشبختانه در این سه سال هزینه‌های بسیار خوبی به لحاظ ریالی در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه داد: ده‌ها برنامه فرهنگی در این سه سال انجام دادیم، همچنین در زمینه برنامه‌های ورزشی در سطح اجتماعی هم ما اقدامات بزرگی در راستای حمایت از کودکان آسیب دیده انجام با مشارکت دادگستری و سایر نهادها انجام دادیم و این موضوعات را مستند سازی کردیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: مستندات اقدامات انجام شده به وزارت کشور ارسال شده و خوشبختانه اعضای کمیته ملی کودک در سطح کشور نگاه بسیار مثبتی نسبت به اراک دارند.

خسروانی گفت: راه اندازی پارلمان کودک یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم شورای ششم با کمک کانون پرورش فکری است، به این صورت که ما به تعداد اعضای شورای شهر یک کودک نخبه را از تمام مناطق شهری اراک انتخاب کردیم.

وی افزود: به صورت مستمر ماهانه این پارلمان تشکیل می‌شود و کودکان در خصوص مسائل خود به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و مصوبه صادر می‌کنند و این مصوبات را به شهردار ابلاغ می‌کنیم تا اجرایی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: هدف نهایی ما از این طرح این است که صدای کودکان به عنوان شهروندان فعال و شهروندانی که در آینده می‌خواهند مدیریت شهر را بر عهده گیرند، شنیده شود.

خسروانی تصریح کرد: ایده‌های بسیار خوبی از پارلمان کودک در این دو سه سال به دست ما رسیده است و در حد توان در حال اجرا کردن این ایده‌ها هستیم که موجب ایجاد علاقه کودکان به شهرشان خواهد شد و آن‌ها احساس می‌کنند که در شهر خود می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: یکی از ضعف‌هایی که در شهر اراک داریم این است که ضریب تعلق خاطر شهری در این شهر ضعیف است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا