ساختوسازهای آموزشی در سیستانوبلوچستان باید ۲ برابر سایر استانهای کشور باشد
به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از سیستانوبلوچستان، علیرضا کاظمی امروز _پنجشنبه یکم آذر_ در آئین بهرهبرداری همزمان از سه پروژه بزرگ آموزشی در سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از عملکرد نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان و مجمع خیرین مدرسهساز اظهار کرد: استان سیستانوبلوچستان در زمینه ساخت و ساز مدارس با کمک خیرین رتبه برتر کشور را کسب کرده است.
وی افزود: ساخت ۵۱۰۰ کلاس درس از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این استان کار آسانی نیست و نشاندهنده همت و حمایت فوقالعاده در این حوزه است بهویژه در آغاز سال تحصیلی بیشترین تعداد پروژههای آموزشی در سطح کشور در این استان آغاز شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سیستانوبلوچستان ساختوسازهای آموزشی باید دو برابر استانهای دیگر کشور باشد تا تغییرات ملموسی در سرانه فضای آموزشی ایجاد کنیم؛ در راستای برنامه هفتم توسعه به ساخت ۱۲,۵۰۰ کلاس درس طی پنج سال نیاز داریم که باید سالانه ۲,۰۱۵ کلاس درس ساخته شود تا وضعیت آموزشی استان تغییر کند.
کاظمی از تخصیص ۲.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر ریاستجمهوری برای تکمیل پروژههای نیمهتمام در استان سیستانوبلوچستان خبر داد و تأکید کرد: این اعتبار به تکمیل پروژههای نیمهتمام و ایجاد تحولی بزرگ در زیرساختهای آموزشی استان اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: برای رفع چالشهای آموزشی در این استان لازم است کارگروهی متشکل از وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین تشکیل شود تا مناطق محروم و نیازمند فضای آموزشی بهدرستی اولویتبندی شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش پوشش تحصیلی در سیستانوبلوچستان گفت: این استان کمترین پوشش تحصیلی را در کشور دارد که به دلیل مسائل فرهنگی و منطقهای که داراست باید در فاز اول بخش بزرگی از اعتبارات برای توسعه مدارس شبانهروزی بهویژه مدارس دخترانه اختصاص یابد تا بتوانیم زمینه تحصیل دختران سرزمینمان را فراهم کنیم.
کاظمی پیشنهاد برگزاری همایشی ملی با حضور خیرین و بنگاههای اقتصادی به میزبانی وزارت آموزش و پرورش داد و افزود: این همایش بهمنظور جلب مشارکتهای ملی در رفع مشکلات آموزشی و ترکتحصیلها برگزار خواهد شد و استان سیستانوبلوچستان با ظرفیتهای اقتصادی و جغرافیایی ویژهای که دارد، نیازمند همت بزرگ در حوزه فضای آموزشی و کیفیت تحصیل است.
منبع خبر : ایمنا