اخبار استان ها

سال جاری موردی از غرق‌شدگی در سدهای استان همدان گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از همدان، رضا اخلاص‌مند در جلسه کمیته بحران و پدافند غیرعامل اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه و همکاری همشهریان عزیز استان امسال علیرغم وضعیت خوب ذخیره آبی سدها، هیچ مورد غرق‌شدگی در سدهای استان همدان گزارش نشده است.

وی اقدامات پیشگیرانه و توزیع بروشور، بستن راه‌های مواصلاتی به اطراف مخزن دریاچه سدها، مکاتبه با فرمانداری‌ها و اطلاع‌رسانی در درگاه‌های مختلف خبری در استان و مواردی از این قبیل را در این امر مؤثر دانست و افزود: همکاری خوب مقامات قضائی و نیروی انتظامی در ایام پایان هفته نیز بسیار تأثیر گذار بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: ضمن تاکید بر احتمال سیلابی شدن برخی از رودخانه‌ها با شروع سال آبی و فصول بارش‌ها، گروه‌های گشت و بازرسی نسبت به رصد رودخانه‌ها و انهار و همچنین تابلوهای هشدار نصب شده در اطراف رودخانه نظارت جدی داشته باشند، و از تصرف، ریختن زباله و نخاله در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند تا در زمان بارش‌ها، رودخانه قادر به آب گذری مطمئن را داشته باشد.

اخلاص‌مند اضافه کرد: اقدامات پدافندی در اولویت برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی پروژه‌ها و برنامه‌های شرکت قرار گیرد، چرا که با این اقدامات هزینه‌ها در زمان وقوع بحران و… به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: تمام تأسیسات آبی استان بایستی به دوربین‌های مدار بسته و ژنراتور مجهز شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا