اخبار استان ها

ساماندهی مشاغل در شهر قم موضوعی اساسی است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد عصر امروز _ شنبه نهم تیر_ در جلسه شورای سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری که در سالن شهید مولوی شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم یکی از مسائل مهم مدیریت شهری است که در شهر قم موضوعیت دارد.

وی افزود: در حال حاضر که شهرک خودرویی و شهرک صنوف به عنوان زیرساخت‌های مشاغل ناسازگار شهری ایجاد شده‌اند، باید به ساماندهی مشاغل توجه ویژه نشان داد.

شهردار قم با اشاره به وجود گاراژهای خودروی بسیار قدیمی در هسته مرکزی شهر، خاطرنشان کرد: در چنین مکان‌های حساسی وجود آلودگی‌های بصری و محیطی و ترافیک ناشی از اینگونه کاربری‌ها نیاز به ساماندهی دارد که این موضوع از مأموریت‌های اساسی سازمان میادین میوه و تره بار است.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: در حوزه تنظیم بازار شهرداری قم نیاز به گسترش زیرساخت‌های خود دارد چرا که این حوزه از نظر ایجاد رضایتمندی در شهروندان بسیار خاص و ویژه است.

وی تاکید کرد: تجربه کلانشهرهای دیگر نشان می‌دهد که شهرداری‌ها با وجود در حوزه تنظیم بازار و توزیع کالا می‌توانند موفق عمل کنند.

شهردار قم گفت: شهر قم نیاز به حدود ۱۰ مرکز تنظیم بازار در مناطق هشت‌گانه دارد که با توزیع بی واسطه کالاهای اساسی به معیشت شهروندان کمک کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا