اخبار استان ها

سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین به‌روزرسانی شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، جلسه کمیسیون خدمات‌شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین امشب _‌پنج‌شنبه دوازدهم مهر_ به ریاست محسن حق‌شناس و با حضور مهدی کوزه‌گرها مدیر سامانه ۱۳۷، دوستی‌نسب مدیر هماهنگی نواحی شهرداری قزوین و با هدف بررسی وضعیت عملکرد شش ماهه سامانه ۱۳۷ و ارزیابی درخواست‌های مردمی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

لزوم به‌روزرسانی سامانه ۱۳۷

در ادامه این جلسه محسن حق‌شناس، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین در سخنانی با بیان اهمیت کار ۱۳۷ اظهار کرد: این سامانه به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و سیستم شهرداری نقش مهمی دارد و به همین خاطر ضرورت دارد تا سامانه ۱۳۷ به‌روزرسانی و تقویت شود.

وی همچنین خواستار تقدیر و تجلیل از رؤسای نواحی که بیشترین همکاری را با این سامانه داشتند و در اسرع وقت به مشکلات شهروندان رسیدگی کردند، شد.

عضو شورای شهر قزوین سامانه ۱۳۷ را از بخش‌های مهم شهرداری دانست و افزود: سامانه ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی شهروندان با شهرداری است و ضرورت دارد تا امکانات، تجهیزات و بدنه نیروی انسانی آن تقویت شود.

وی ادامه داد: کوشش کردیم بیشترین ارتباط را با این سامانه داشته باشیم و پیگیری پیام‌های شهروندان و رصد برطرف شدن مشکلات در برنامه کاری ما قرار دارد.

ثبت بیش از ۱۳ هزار درخواست مردمی در سامانه ۱۳۷

در ابتدای این جلسه، مهدی کوزه‌گرها، مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین ضمن اشاره به آمار درخواست‌ها و تماس‌های شهروندان با این سامانه طی شش ماهه امسال عنوان کرد: طی این مدت ۱۳ هزار و ۹۰۷ درخواست داشتیم که بیشترین مورد ارجاع به سازمان مدیریت پسماند با ۳ هزار و ۹۵۹ پیام شهروندان است.

وی اضافه کرد: در رده بعدی درخواست‌ها سازمان پارک‌ها و فضای سبز با ۲ هزار و ۷۵ درخواست، سازمان حمل و نقل ترافیک با ۴۸۷ پیام ،۲۲۷ درخواست از سازمان زیباسازی ،۱۳۳ پیام مربوط به سازمان ساماندهی مشاغل ،۲۷۲ پیام برای مرکز توسعه خدمات اجتماعی و ۱۰۶ مورد نیز مربوط به مرکز کنترل ترافیک بوده که تمامی این پیام‌ها به سازمان‌های مرتبط ارجاع شده است.

وضعیت اجراییات شهرداری مناطق قابل قبول نیست

مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین در بخش دیگری از سخنانش به آمار ارجاع پیام‌ها به مناطق شهرداری نیز پرداخت و گفت: ارجاع ۱۶۷۴ پیام به منطقه یک ،۱۹۱۰ پیام به منطقه دو ،۱۰۳۰ پیام به منطقه سه و ۱۵۶۱ پیام نیز به منطقه چهار طی مدت شش ماهه امسال انجام شده است.

کوزه‌گرها با بیان اینکه در حوزه اجراییات شهرداری مناطق وضعیت قابل قبولی وجود ندارد، ادامه داد: به همکاری بیشتر نیروی انتظامی جهت رفع سد معبر در سطح مناطق چهارگانه شهرداری قزوین احتیاج داریم.

وی خواستار تقویت نیروی انسانی نواحی شد و گفت: از زاویه نگاه مردم در ۲۲۷ پیامی که به سازمان زیباسازی ارجاع شده، بیشترین پیام مربوط به بهسازی و اصلاح تابلوی کوچه و خیابان‌ها، نحوه پاک‌سازی دیوار و توزیع نیمکت‌ها بوده است. همچنین در حوزه فعالیت سازمان حمل‌ونقل و ترافیک نیز درخواست سرعت‌گیر بیشترین درخواست شهروندان را به خود اختصاص داده است.

مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین با ذکر اینکه درخواست سرعت‌گیر بیشترین درخواست شهروندان در حوزه فعالیت سازمان حمل‌ونقل و ترافیک است، افزود: پیام‌های مردمی مربوط به سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری هم به مزاحمت شغلی اصناف در بازار و بازارچه‌ها و رفع سد معبر اختصاص داشته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا