اخبار استان ها

سد بالاخانلو قزوین نیمه نخست امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، منصور ستوده امروز _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت طرح احداث سد بالاخانلو، اظهار کرد: سد بالاخانلو با هدف تأمین بخشی از نیاز آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستای جنوب استان، بهبود آبیاری ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست و تأمین حقابه محیط زیست روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی عملیات ساخت سد بالاخانلو را بیش از ۸۴ درصد دانست و گفت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی سد بالاخانلو نیمه ابتدایی سال جاری آبگیری می‌شود.

تزریق ۵۱۰ میلیارد تومان بودجه برای احداث بالاخانلو

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به وضعیت اعتباری پروژه تصریح کرد: تأمین بخشی از منابع مالی این پروژه از مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان است، تمام اعتبارات مورد نیاز این پروژه ۱,۴۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۱۰ میلیارد تومان منابع مالی به پروژه تزریق شده است.

ستوده گفت: انجام عملیات تکمیلی سرسره آبگیر، سرریز، اتاق کنترل، شیرآلات، نصب تجهیزات مکانیکال و ابزار دقیق از جمله اقدامات در دست اجرا برای آماده‌سازی پروژه با هدف آبگیری است.

وی با اشاره به چالش‌های اجرای این طرح ادامه داد: تخصیص به موقع اعتبارات، تملک اراضی و جابه‌جایی ساکنان اراضی تملک شده تا قبل از آغاز آبگیری سد از جمله چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی پروژه است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا