اخبار استان ها

سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در یزد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست استاندار و به منظور تجلیل از معلمان ماندگار استان و نیز پیگیری وصول ۳ درصد عوارض شهرداری سهم آموزش و پرورش و ارائه گزارشی از سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان را اقدامی شایسته دانست.

وی با تاکید بر لزوم جبران فاصله سطح معیشت فرهنگیان با میزان واقعی و مورد انتظار افزود: باید به صورت همزمان ارتقای سطح منزلت فرهنگیان را نیز دنبال کرد؛ لذا طرح منزلت فرهنگیان روحیه مضاعفی در جامعه معلمین ایجاد خواهد کرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تجلیل‌ها و تکریم‌ها نباید صرفاً به ایام هفته بزرگداشت مقام معلم محدود شود، تصریح کرد: در این راستا فصل مشترک جلسات شورای آموزش و پرورش و تمامی برنامه‌های ثابت این حوزه تجلیل از تعدادی از پیشکسوتان فرهنگی استان باشد.

فاطمی در ادامه با اشاره به مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استان گفت: بروزرسانی، بومی‌سازی و عملیاتی‌سازی تصویب‌نامه متناسب با بوم استان یزد و در نظر گرفتن ملاحظات و دغدغه‌های مدیران مدارس در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین به مسئله تبیین و ارتقا سطح شناخت رسانه و تفکر نقاد در دانش‌آموزان اشاره و عنوان کرد: بحث آموزشی در قالب یک مدل مهیج و پربار و انتشار خروجی کار به صورت یک اثر رسانه‌ای منتج به ارتقا سطح رسانه‌ای دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات آن‌ها اقدام ارزشمندی است.

استاندار یزد در پایان بر پیگیری وصول ۳ درصد عوارض شهرداری سهم آموزش و پرورش تاکید کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا