اخبار استان ها

سفیران معرفی جاذبه‌های گردشگری شیراز به این شهر سفر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس، محمدعلی چوبینی امروز _شنبه سی و یکم شهریور_ در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: مردم شیراز به مهربانی معروف هستند و آنچه که این شهر به آن می‌بالد، علاوه بر وجود باغات و اماکن گردشگری، مردمان خوب آن است که در هر نقطه از دنیا به خاطر فرهنگ، خوی و خصلت مهربانی و اهل مدارای مردم شیراز از آن‌ها به نیکی یاد می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: رویدادهای مختلفی در این راستا برگزار می‌شود که اولین آن پیاده‌روی خانوادگی در بلوار نصر بوده و تا آخر هفته برنامه شب‌های پرستاره در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با روایتگری حاج حسین یکتا برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز همچنین با اشاره به آغاز هفته گردشگری جهانی در روز پنجم مهرماه تصریح کرد: به مناسبت این روز میزبان ۲۰۰ نفر از کمپرهای کشور هستیم که به عنوان سفیران معرفی جاذبه‌های گردشگری شیراز به شیراز سفر می‌کنند.

چوبینی اضافه کرد: همچنین در دوازدهم مهر امضای تفاهم‌نامه مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد با حضور شهرداران این سه شهر در کلان‌شهر شیراز منعقد خواهد شد که اتفاق بزرگ و مبارکی هست.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از همشهریان به خصوص نوجوانان از تاریخ و تمدن غنی این کلان‌شهر آگاهی کافی ندارند، خاطر نشان کرد: در این راستا از طرح جامع شیراز شناسی رونمایی خواهیم کرد و تورهای ویژه هدفمند گردشگری برای نسل نوجوان برگزار می‌شود که این افراد به صورت ویژه از امکانات شهروندی برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اشاره کرد و ادامه داد: در آذر سال جاری میزبان رویداد ملی ایده‌پردازی سقاخانه هستیم و میزبان دور دوم مثلث گردشگری مذهبی شیراز، قم و مشهد هستیم.

چوبینی با تأکید بر توجه به هویت شهر شیراز از مرمت باغ دلگشا، باغ جهان‌نما و مقبره سیبویه، ساخت سمفونی شیراز و مستند علمای شهر و هیئات مذهبی، تدوین دانشنامه و طراحی موزه‌های شهر و انقلاب خبر داد و تاکید کرد: تمام موضوعات در حال انجام است و همه اینها بخشی از هویت شهر هستند که در حال تلاش برای احیای آن هستیم.

وی با بیان اینکه قصه، شعر و ادبیات سوغات این شهر هستند، اظهار کرد: سه کتابخانه در سه فرهنگسرای بزرگ‌مقیاس با همکاری نهاد کتابخانه‌ها افتتاح خواهد شد.

مرکز پایش فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز افتتاح می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب تألیف سازمان و المان‌های کتاب کار طراحی آن در حال انجام است و همچنین تورهای کتابخانه‌گردی و بازدید از تمام فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و مجموعه‌های کتاب‌فروشی و چاپخانه‌ها برگزار می‌شود که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است.

چوبینی همچنین افتتاح مرکز پایش فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز و مرکز تخصصی فرهنگ شهروندی را از جمله برنامه‌های دیگر سازمان فرهنگی شهرداری عنوان کرد.

به گفته وی در کلان‌شهر شیراز، فعالیت فرهنگی با کارهای دیگر کاملاً متفاوت است و انجام ندادن آن بهتر از اشتباه انجام دادن است، چرا که فرهنگ اثرات بیشتری بر افراد دارد و باید در این زمینه دقت نظر بیشتری شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با تأکید بر این موضوع که باید با نگاه بلندمدت برای آینده تلاش کنیم، تصریح کرد: ما کمیته‌ای تخت عنوان تصویب طرح‌ها داریم که طرح‌های مردم پایه و ارزشمند در آن مهندسی ارزش می‌شوند و ابعاد آن اثرسنجی خواهد شد که در صورت تصویب از آنان حمایت می‌کنیم.

چوبینی همچنین به احداث ۱۴ زمین چمن دو ماه زودتر از موعد مقرر اشاره و خاطرنشان کرد: ۶ سالن ورزشی با دیدگاه خانوادگی طراحی شده و فضا برای همه اعضای یک خانواده دیده شده که اکنون کلنگ‌زنی شده و ظرف یکسال آینده افتتاح خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا