به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مصطفی رناسی در ششمین جلسه کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان در ۸۰۰ صفحه شامل ۱۳ جلد است که علاوه بر ۱۱ کمیسیون اصلی ۶۴ کمیته زیرمجموعه را تحت پوشش قرار داده و برای هر کمیته استراتژی تعریف کرده است.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه بازار جهانی در منطقه خاورمیانه است،افزود:آسیای میانه و غربی بزرگترین بازار مصرفی جهان است نباید بهآسانی از این بازار صرفه نظر کرد .
علی کرباسی زاده نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:شورای هماهنگی توسعه پایدار اتاق بازرگانی اصفهان باهدف بررسی مسیرهای توسعه استان و آسیبشناسی آن در بخش اجرایی اتاق راهاندازی میشود.
وی افزود:در سند توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ بخش پیشبینینشده است که میتوان از آن برای توسعه پایدار استان اصفهان بهره گرفت .
وی با اشاره به سرمایهگذاری بسیار در بخش صنعت ایران طی چند دهه گذشته گفت:توسعه صنعتی باعث افزایش آلودگی محیطزیست شده است که مهمترین دلیل آن بیتوجهی به توسعه پایدار در توسعه صنایع بوده است .
کرباسی زاده رشد بیتناسب مراکز آموزش در استان اصفهان را نشان دیگری از بیتوجهی به توسعه پایدار دانست و گفت:باوجود تعدد دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی ،نیروی انسانی موردنیاز بخشهای اقتصادی استان آموزش داده نمیشود.
وی تاکید :سرمایهگذار خارجی هوشمند است و بر اساس موولفه های توسعه پایدار جذب میشود .
کرباسی زاده اضافه کرد:در هر فعالیتی در استان باید نگاه توسعه پایدار داشته باشیم و هر توسعه ایی و رشدی را به منزله توسعه پایدار تعریف نکنیم .
محمدرضا ابکا عضو کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار عارضهیابی از برنامههای توسعه طی چند دهه گذشته در استان اصفهان شد و گفت:برای جلوگیری از توسعه ناپایدار استان باید برنامهریزی بر اساس توسعه پایدار و بررسی مزیتها انجام داد.
مهدی جعفر پیشه نایب رییس کمیسیون تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار مشارکت سازمانهای دولتی استان در شورای هماهنگی توسعه پایدار شد و گفت: این شورا میتواند مسایل استان اصفهان را از دیدگاه توسعه پایدار دنبال کند.
در ادامه این جلسه مصوب شد که تعداد کمیتههای کمیسیون گردشگری و برند شهری از ۵ کمیته به ۳ کمیته برند شهری ،فرهنگ و ارتباطات گردشگری، کمیته توسعه زیرساخت و خدمات گردشگری و کمیته جذب و تسهیل سرمایهگذاری گردشگری تغییر پیدا کند .