اخبار استان ها

سیمای شهر باید ورزشی باشد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط‌عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، محمد آخوندی با اشاره به برگزاری مسابقات «قهرمان‌شهر» اظهار کرد: شهر به عنوان یک کالبد زنده و در حال تحول، نیازمند شاخصه‌هایی حیاتی است که ورزش یکی از این شاخصه‌ها است.

وی درباره تأثیر برگزاری رقابت‌هایی همچون مسابقات «قهرمان شهر» در گسترش مقوله ورزش در شهر افزود: این مسابقات به نوعی ورزش را در شهر ساماندهی و هدفمند می‌کند، از این‌رو، تیم‌ها و ورزشکاران محلات و مناطق تلاش می‌کنند تا سطح خود را به این رقابت‌ها برسانند و بتوانند در سطح شهر تهران رتبه کسب کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این رقابت‌ها نوعی المپیک در مقیاس شهری است که نتایج آن می‌تواند در اختیار متولیان ورزش ملی قرار گیرد و با معرفی استعدادها زمینه را برای تقویت بنیه ورزشی کشور فراهم آورد.

وی با بیان اینکه ورزش آن نیز در شکل و سیمای عمومی آن نمایشی از جریان زندگی در شهر است که بروز، ظهور و گسترش آن بخشی از مأموریت‌های مدیریت شهری است، گفت: شهر باید چهره‌ای ورزشی داشته باشد و بوستان‌ها و مکان‌های عمومی تفریحی باید از این شاخصه سلامت محور برخوردار باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای اینکه بتوان به شهر سیمایی ورزشی داد باید در گام نخست ورزش را در محلات نهادینه کرد و پس از این موضوع است که می‌توان به مقوله ورزش نگاهی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای داشت.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که استعدادهای ورزشی از دل محلات بیرون می‌آیند، لذا ضروری است با تخصیص بودجه مناسب فضا را برای رشد استعدادهای ورزشی فراهم آورد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا