اخبار استان ها

شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز پنجشنبه ۱۹مهر

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفی هوا میانگین کیفیت هوای مناطق ۲۲ گانه کلانشهر تهران در حال حاضر امروز _ پنجشنبه نوزدهم مهر_ با شاخص ۷۸ در وضعیت زرد و هوای قابل قبول قرار دارد.

ایستگاه دماوند با شاخص ۷۴، ایستگاه پردیس با شاخص ۷۲، ایستگاه ورامین با شاخص ۹۳، ایستگاه پاکدشت با شاخص ۵۷ در وضعیت زرد و هوای قابل قبول قرار دارد.

ایستگاه پیشوا با شاخص ۱۳۴، ایستگاه بهارستان با شاخص ۱۳۰، ایستگاه رباط کریم با شاخص ۱۰۱، ایستگاه شهریار با شاخص ۱۲۰ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

ایستگاه قرچک با شاخص ۱۵۴، ایستگاه باقرشهر با شاخص ۱۶۹، ایستگاه اسلامشهر با شاخص ۱۵۳ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد، همچنین ایستگاه لواسان با شاخص ۴۲ در وضعیت سبز و هوای پاک است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز در تهران پنج روز هوای پاک، ۱۳۷ روز هوای قابل قبول، ۶۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز هوای ناسالم برای عموم مردم در روزشمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا