اخبار استان ها

شرکت مشاوران املاک و خودرو در دوره‌های آموزش حقوقی اجباری شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، علی فولیان ظهر امروز _سه‌شنبه دهم مهر_ در حاشیه بازدید از دومین آزمون پایان دوره‌های آموزش حقوقی مشاوران املاک و فروشندگان خودرو در قزوین اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری ۲۰۰ نفر از مشاوران املاک و خودرو در قزوین در قالب این دوره‌ها آموزش حقوقی دیدند.

وی با بیان اینکه مدت برپایی این دوره‌ها ۴۰ ساعت است، افزود: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی افزایش سطح دانش حقوقی جامعه مشاورین املاک و خودرو در استان و تنظیم صحیح قراردادها و آشنایی با قوانین ثبتی، قانون کار، قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، قوانین نظام صنفی و تعزیرات است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی به منظور کاهش و پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی در حوزه معاملات اموال منقول و غیر منقول و در راستای اجرای برنامه ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات مشاوران املاک و خودرو طراحی و اجرا می‌شود.

فولیان ادامه داد: بر اساس شیوه نامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و در راستای در جهت کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی و پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی در حوزه معاملات، تمامی مشاوران املاک و خودروی استان ملزم به شرکت در دوره‌های آموزش حقوقی در زمینه فعالیت و صنف کاری خود و قبولی در آزمون پایانی این دوره‌های تخصصی هستند.

وی عنوان کرد: این دوره‌های آموزشی در سایر شهرستان‌های استان قزوین نیز در حال برگزاری است و متقاضیانی که موفق به گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون شوند، به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان جهت صدور پروانه تخصصی اشتغال معرفی خواهند شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین تاکید کرد: در قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول تکالیفی بر عهده مشاوران املاک گذاشته شده که اجرای آنها نیاز به آموزش‌های تخصصی دارد.

فولیان افزود: در همین راستا این معاونت برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاهی بخشی عمومی در اجرای این قانون را در دستور کار خود قرار داده و امیدواریم با آموزش و اطلاع‌رسانی دقیق قوانین در دو حوزه املاک و خودرو می‌توان تا حدود زیادی از بروز جرایم، دعاوی و اختلافات در این حوزه پیشگیری کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا