اخبار استان ها

شعرای آیینی با اشعار خود فرهنگ شیعه را به دنیا معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با شاعران آئینی استان یزد با اشاره به گفتاری از معصومین (ع) مبنی بر اینکه «خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند»، اظهار کرد: ائمه معصومین (ع) سال‌ها مبارزه و تلاش کردند برای اینکه کلمه الله اعتلا پیدا کند و حاکمیت الله در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: ائمه معصومین (ع)، سفیران حاکمیت الله در جامعه بودند و در این مسیر یک لحظه آرامش نداشتند و ایثارگری‌های بسیاری کردند.

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش‌های هر یک از ائمه معصومین (ع) گفت: شیعه به واسطه این تلاش‌ها مسیر خود را پیدا کرده زیرا پیرو ائمه‌ای هستیم که ما را به صراط مستقیم هدایت کرده‌اند.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: صراط مستقیم، مسیری است که ما را از انحرافات دور نگه می‌دارد و به مقصد نهایی که راه خداست، می‌رساند و ائمه معصومین (ع) چراغ این مسیر پر پیچ و خم بوده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز به هر نحو ممکن حتی با شعر و دیگر ابزار هنر باید این مسیر را ترویج و تبلیغ و امر ائمه معصومین را احیا کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: البته شیعه هنوز نتوانسته حقیقت خود را در جهان به درستی معرفی کند و برای اینکه این مهم تحقق پیدا کند، باید شرق شناسان کتاب بنویسند و همه جهان از کتاب‌های مرتبط با شیعیان آکنده شود.

آیت‌الله ناصری افزود: امروز منابع تمام تاریخ نویسان، منابع اهل سنت است و از منابع تشیع استفاده نشده در حالی که باید تلاش می‌کردیم تا این منابع را به مورخان و به مردم دنیا معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: شاعران باید با شعر و نثر و گفتار و عمل سیره اهل بیت (ع) را ترویج دهند و با استفاده از این ابزار، شیعه را به دنیا معرفی کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: عده‌ای در صدد هستند با قوانین و رسوم منسوخ شده، نسبت فرزندان حضرت فاطمه و حضرت علی (ع) را با رسول اکرم (ص) بی اعتبار اعلام کنند زیرا اعراب، فرزندان دختر را نوه نمی‌دانند و این در حالی است که خداوند متعال با واقعه مباهله و معرفی فرزندان رسول خدا (ص)، این حساب و کتاب باطل را زیر سوال برد.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرگذاری شعرا در میان مردم گفت: باید به نحوی رفتار کنید که هم نوشته‌های شما معنویت داشته باشد و هم در میان مردم اثرگذاری بالایی داشته باشید و اگر کار و هدف برای خدا و رضای خدا باشد به این نتیجه خواهید رسید.

گفتنی است؛ در این مراسم شاعران آئینی استان یزد به خوانش اشعار خود پرداختند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا