اخبار استان ها

شهرداری‌ها توجه بیشتری به حوزه سرمایه گذاری کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز شنبه یکم فروردین در گردهمایی شهرداران استان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: شهرداران باید برنامه های خود را با هماهنگی دستگاه های اجرایی انجام دهند تا نقش آفرینی آنها در مدیریت شهری بیشتر شود.

وی گفت: جلسات گردهمایی شهرداری ها با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار می شود و شهرداری ها در اجرای طرح های عفاف و حجاب، نهضت ملی مسکن، طرح نوروزی و…همکاری می کنند.

معاون استاندار خراان جنوبی افزود: مجموع بودجه شهرداری های استان سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۶۴ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱ به میزان ۸۴۰ میلیارد تومان و امسال دو هزار و سیصد میلیارد تومان است که افزایش چشمگیری نسبت به گذشته داشته و تحقق آن هم خیلی خوب بود.

وی تصریح کرد: شهرداری ها باید توجه بیشتری به حوزه سرمایه گذاری کنند تا بودجه شهرداری از این محل تامین شود.

عباس زاده خراسان گفت: جنوبی از نظر ثبت فرصت های سرمایه گذاری در کشور رتبه سوم را کسب کرده و ۸۹ فرصت سرمایه گذاری با دو هزار و یکصد میلیارد تومان توسط شهرداری های استان شناسایی شده است.

وی گفت: ۱۵ طرح از جمله طرح های گردشگری و… توسط شهرداری ها برای سرمایه گذاری آماده شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود اینکه در سال ۱۴۰۰، تنها دو دستگاه ماشین آلات به شهرداری ها داده شده ولی در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۹ دستگاه و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲ دستگاه با ۴۴ دستگاه ماشین آلات به شهرداری های خراسان جنوبی داده شده است.

وی گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان کمک شده و امسال قول کمک به شهرداری هایی که ساختمان و نیروی آتش نشانی ندارند گرفته شده است.

عباس زاده با اشاره به آسفات معابر با قیر رایگان توسط شهرداری ها گفت: پیش بینی افزایش ۱۸ درصدی سهمیه قیر رایگان را در سال جاری برای شهرداری های استان داریم.

وی از انجام آماده سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی توسط شهرداری ها خبر داد و گفت :۱۷۸ پروژه با اعتبار بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان هفته دولت و دهه فجر توسط شهرداری ها به بهره برداری رسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد بودجه شهرداری های استان از محل کمک های دولت تامین می شود.

وی با اشاره به تاثیر کارهای خلاقانه شهرداری ها درباره عفاف و حجاب و اجرای طرح نور گفت: بخش مهمی از اماکن عمومی که باید طرح نور در آنها اجرا شود در اختیار شهرداری ها است که با بهره گیری از روش های مختلف باید اقدامات مورد نظر در آنها انجام شود و شهرداری ها هم باید همکاری کافی را در این زمینه داشته باشند و ما هم آماده هر گونه همکاری با شهرداری ها برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هستیم.

عباس زاده تصریح کرد: شهرداران درخواست های خود را برای دریافت تسهیلات از سازمان همیاری شهرداری های کشور را اعلام کنند تا پیگیری در تهران در این خصوص انجام شود.

وی در ادامه خواستار برگزاری جلسه ای با مدیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان برای همکاری در پرداخت تسهیلات به شهرداری ها شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی در هر سال با مشارکت شهرداری های استان شد و افزود: قانون شوراها را از ورود به موارد اجرایی شهرداری ها منع کرده لذا اگر در جاهای مواردی وجود دارد آنها را به استانداری منعکس کنید تا از طریق هیئت تطبیق اقدام مورد نظر انجام شود.

وی افزود: در این راستا نشست های را با شوراهای شهرهای استان برگزار می کنیم تا در راستای شرح وظایف خود گزارش های لازم را ارائه کنند.

عباس زاده با اشاره به برگزاری گنگره دو هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳ گفت: چند کارگروه تشکیل شده و مسئولیت کارگروه زیرساخت با معاونت عمرانی استانداری است.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی خیابان ها، میادین و اماکن اداری در شهرستان ها گفت: حداقل به نام هر شهید یک مورد نامگذاری در استان باید انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: المان های یادمان شهدای استان هم باید با همکاری سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها اجرا شوند تا همزمان با برگزاری این گنگره از ۳۱ المان در این ارتباط رونمایی شود.

وی یادآورشد که در حوزه زیرساخت در هر شهرستان باید چند پروژه آماده بهره برداری شود تا در زمان برگزاری گنگره دو هزار شهید استان پروژه های مورد نظر افتتاح شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا