اخبار استان ها

شهرداری برنامه‌هایی برای اصلاح سکونتگاه‌های ناکارآمد تنظیم کرده است

نادر نوروزی در گفتگویی در کرمانشاه، اظهار کرد: سکونتگاه‌های غیرمجاز یا ناکارآمد شهری که در کرمانشاه وجود دارد بیش از ۱۲۰۰ هکتار از شهر کرمانشاه را مشمول می‌شود.

وی افزود: سکونتگاه‌های غیرمجاز یا همان سکونتگاه‌های ناکارآمد شامل شهرک‌های اقماری است که بدون ضوابط شهرسازی طی ادوار گذشته در شهر کرمانشاه ساخته شده است که بیشتر آن‌ها زیرساخت‌های لازم شهری را ندارد.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: تعدادی از محلات در محدوده مرکزی شهر کرمانشاه که در سال‌های گذشته احداث شده است، همچنین بافت فرسوده شهر ناکارآمد است.

نوروزی اضافه کرد: شهرداری کرمانشاه برنامه‌هایی برای اصلاح این سکونتگاه‌های ناکارآمد در حوزه عمرانی تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های شهرسازی و عمرانی نیز طی دو سال گذشته خدماتی در این سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام شده است.

شهردار کرمانشاه گفت: عملیات آسفالت، احداث و ترمیم معابر، احداث پارک، فضای سبز و مدیریت امور فرهنگی در شهرک‌های اقماری انجام شده و این عملیات کماکان با بضاعت فعلی شهرداری و با همه توان در حال انجام است.

نوروزی تصریح کرد: مذاکرات راهبردی با مجموعه راه و شهرسازی استان انجام شده و برنامه‌های مشترکی در حال تدوین است تا بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: شهر کرمانشاه یکی از کلان‌شهرهایی است که سکونتگاه‌های غیررسمی آن در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و مشکلات و ضعف ساختاری آن‌ها تا به امروز تلنبار شده است.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری کرمانشاه با حجم گسترده‌ای از عقب‌ماندگی در این محلات مواجه است و تلاش داریم با همراهی دیگر دستگاه‌ها به ویژه استانداری کرمانشاه و اداره کل راه و شهرسازی و با استفاده از بضاعت شهرداری کرمانشاه اقدامات مفیدی را برای کسب رضایتمندی اهالی این سکونتگاه‌های غیررسمی انجام دهیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا