اخبار استان ها

صحت انتخابات مرحله دوم کرمانشاه تایید شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، هادی طحان نظیف بعدازظهر امروز _یکشنبه ششم خرداد_ با بیان اینکه در مراحل قبل تمام حوزه‌ها تأیید شده بود و فقط حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه باقی‌مانده بود، اظهار کرد: گزارش‌هایی از حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه به دست ما رسیده بود که در حال بررسی آن بودیم و درنهایت صحت انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم به تأیید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: به خاطر وصول برخی از گزارش‌هایی پیرامون تخلف هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات داشت، نتیجه بر این شد که آرا پنج شعبه أخذ رأی، ابطال می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان بابیان اینکه ابطال رأی‌های این ۵ شعبه اخذ رأی تغییری درنتیجه آرا ایجاد نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: با تأیید این حوزه انتخابیه صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه اعلام شد و اگر مقدمات کار فراهم شود، تمام منتخبان می‌توانند در جلسه افتتاحیه حضورداشته باشند.

به گزارش سرمایه گستران، تعداد کرسی‌های مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون ۲۹۰ کرسی است که ۸ تا از این صندلی‌ها مختص نمایندگان مردم استان کرمانشاه است.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه، ۶ منتخب مردم استان در مجلس دوازدهم مشخص شدند و انتخاب ۲ نماینده دیگر استان به دور دوم کشیده شد.

حوزه انتخابیه کرمانشاه که سه کرسی در مجلس دارد، در این دوره تنها یک نفر در دور اول توانست آرا لازم را کسب کند و انتخاب ۲ نماینده دیگر کرمانشاه به دور دوم کشیده شد که با اعلام سخنگوی شورای نگهبانی پیرامون تأیید صحت انتخابات آقای عبدالرضا مصری و فضل‌الله رنجبر به عنوان دو نماینده باقی‌مانده استان کرمانشاه به مجلس راه یافتند و در جلسه افتتاحیه می‌توانند حضور داشته باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا