اخبار استان ها

صدور هشدار هواشناسی کشاورزی در قزوین

یوسف شیخ‌الملوکی در گفتگویی در قزوین از صدور هشدار کشاورزی زردرنگ خبر داد و اظهار کرد: به این ترتیب از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت فردا (سه‌شنبه ۲۲ مرداد) شاهد رگبار باران به همراه وزش باد شدید لحظه‌ای و گاهی رعدوبرق در پاره‌ای از نقاط خواهیم بود که احتمالاً به محصولات کشاورزی خسارت می‌زند.

وی با اشاره به وقوع ناپداری‌های همرفتی محلی گفت: به همین خاطر کشاورزان باید برداشت محصولات باغی و کشاورزی را پیش از وقوع بارندگی تسریع کنند و کوددهی به مزارع و باغات قبل از وقوع بارش صورت بگیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: همچنین باغداران و کشاورزان ما با توجه به وقوع بارش از سم‌پاشی باغات و مزارع کشاورزی خود خودداری کنند و در ضمن از زنبورداران می‌خواهیم که نسبت به عایق‌بندی و محافظت از کندوها در برابر بارندگی اقدام کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به لزوم مستحکم‌سازی سازه‌های سبک و موقت در برابر وزش شدید بادهای لحظه‌ای گفت: تنظیم و کنترل دریچه‌های خروجی و ورودی آب استخرها برای جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخرها هم باید از سوی پرورش‌دهندگان ماهی و آبزی اجرا شود.

وی ادامه داد: در نهایت هم دامداران و عشایر هنگام عبور از ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتیاط به خرج دهند و دام‌ها هم باید هنگام وقوع بارش به مکان سرپوشیده منتقل شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا