شهر و جامعهمسکن و عمران

صدور پروانه ساختمانی تا اواخر بهار سال آینده به صورت کامل الکترونیکی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران ،سید جمال الدین صمصام شریعت در برنامه سیمای شهر اظهارکرد: شهرسازی الکترونیک مشتمل بر صدور پروانه ساختمانی، امور مهندسان ناظر، نحوه محاسبات عوارض به صورت مکانیزه، کمیسیون ماده صد، پلیس ساختمان، سیستم املاک و طرح برون سپاری است.
وی افزود: به منظور شفاف سازی، روان سازی و سهولت در امور مربوط به صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیک نرم افزاری خریداری و در حال نصب است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه الکترونیکی کردن صدور پروانه ساختمانی در سطح کلان شهرها اقدامی بی نظیر است، تصریح کرد: از هفته گذشته کلیه نقشه های طرح های تفصیلی و همچنین طرح بازنگری تفصیلی، عکس های هوایی مربوط به سال ۱۳۳۵ بر روی سامانه Isup قرار داده شده که شهروندان می توانند مشاهده کنند.
صمصام شریعت خاطرنشان کرد: شهروندان گاهی به دلیل آگاهی از موقعیت و استعداد پلاک و کاربری زمین خود به شهرداری مراجعه می کردند که با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه به شهرداری وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه شهروندان از طریق سایتIsup.isfahan.ir  پلان و نقشه منزل خود را مشاهده کنند، تاکیدکرد: در حال حاضر در کلیه ایام شبانه روز در ۲۴ ساعته در هر گوشه دنیا می توانند اطلاعات مربوط به ملک خود را کسب کنند، البته دسترسی به اطلاعات محرمانه ملک امکان پذیر نیست و مالک می تواند برای یکبار به شهرداری مراجعه و گذرواژه و رمز عبور دریافت نماید و از این طریق اطلاعات محرمانه پلاک خود را مشاهده کند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شفافیت، سهولت در کار و روان سازی شعار این معاونت است، ادامه داد: با راه اندازی این سامانه حتی فرد نیازی به مراجعه به کافی نت و دفاتر پیشخوان ندارد و می تواند در منزل از طریق این سایت از اطلاعات ملک خود مطلع شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در نظر داریم بروکراسی اداری حاکم بر صدور پروانه ساختمانی را کاهش دهیم، افزود: فلسفه الکترونیکی کردن صدور پروانه ساختمانی نیز روان سازی امور بوده است.
صمصام شریعت اعلام کرد: تا اواخر بهار سال آینده سیستم صدور پروانه ساختمانی به صورت کامل الکترونیکی می شود و در این صورت کاربر اگر مسلط به امور باشد می تواند بسیاری از مراحل صدور پروانه ساخت خود را جلو ببرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهارکرد: با راه اندازی کامل این سامانه نحوه محاسبات صدور پروانه در همه مناطق به صورت یکنواخت و بر مبنای مصوبات شورا انجام می شود.
صمصام شریعت در ادامه سخنان خود با اشاره به ارائه تخفیف ۳۵ درصدی تراکم ساختمانی اظهارکرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی شهروندان از این طرح شده به طوری که آمار صدور پروانه ساختمانی افزایش یافته است.
وی بیان کرد: متقاضیان صدور پروانه ساختمانی به شرط پرداخت نقدی تا ۲۰ اسفندماه می توانند از تخفیف ۳۵ درصدی بهره مند شوند البته اگر پرداخت به صورت تقسیط باشد بر اساس جدولی که در شورای شهر به تصویب رسیده می توانند به نسبت وجه نقدی که پرداخت می کنند از تخفیف برخوردار شوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: برخی ارائه تخفیف ۳۵ درصدی را اینگونه تفسیر می کنند که به دلیل رکود بودجه شهرداری محقق نشده این در حالی است که مجموع بودجه نقدی و غیرنقدی شهرداری به اندازه کفاف و حتی بیشتر از سال گذشته تحقق یافته است.
صمصام شریعت با اشاره به اینکه صدور پروانه ساختمانی ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: شهرداری تصمیمی به افزایش قیمت صدور پروانه ساختمانی در سال آینده ندارد اما مواردی همچون بیمه ساختمانی، خدمات مهندسی، قیمت منطقه بندی افزایش پیدا می کند که مربوط به شهرداری نیست همچنین قرار است سال آینده مالیات در صدور پروانه ساختمانی لحاظ شود

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا