اخبار استان ها

ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم

مهدی برزویی در گفتگویی در قم با بیان اینکه ساماندهی شرایط اضطراری و اسکان مردم مناطق پرجمعیت قم در بوستان‌های شاخص انجام می‌گیرد، اظهار کرد: نقشه جامع مراکز اسکان اضطراری در شهر قم بر اساس محلات شهری در حال تدوین شدن است و در کنار آن بوستان‌های شاخص شهر مانند بوستان فدک، بوستان هاشمی و بوستان غدیر تبدیل به سایت اسکان اضطراری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اسکان در شرایط خاص شامل سه دسته اسکان موقت، اسکان اضطراری و اسکان دائمی است افزود: ظرفیت‌های متفاوتی در اماکن اسکان با سلسله مراتب مشخص مورد نیاز است که مورد بررسی قرار گرفته و ایجاد می‌شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با تاکید بر اینکه سوله‌های بحران کاربری اسکان ندارند و کاربری پشتیبانی دارند، خاطرنشان کرد: در شرایط عادی این سوله‌ها کاربری ورزشی دارند اما در شرایط اضطراری مختص پشتیبانی هستند.

برزویی با بیان اینکه تعداد این سوله‌ها در شهر قم به هیچ عنوان کافی نیست و در حال حاضر تنها ۶ پایگاه چند منظوره در قم وجود دارد، اضافه کرد: در افقی که در سال ۹۷ برای سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شد، باید ۱۱ پایگاه یا سوله چند منظوره تعریف می‌شد اما در حال حاضر ۵ پایگاه در شهر قم کم داریم.

وی ادامه داد: در سال جاری یک پایگاه در منطقه ۶ و یک پایگاه در منطقه یک احداث می‌شود و به جز منطقه ۷ همه مناطق حداقل یک پایگاه وجود خواهد داشت.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم در خصوص ایجاد سوله یا پایگاه چند منظور در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: مشکل اصلی در ساخت این پایگاه‌ها تأمین زمین است، چراکه با قیمت کنونی زمین تملک کار بسیار مشکلی محسوب می‌شود اما با تدابیر اندیشیده شده تلاش می‌شود در مناطق نوساز شهری این مساله مورد توجه قرار گیرد.

برزویی افزود: در کمیته تصویب طرح‌ها نیز تصمیم گرفته شد تا برای شهرک شمس آباد در منطقه ۵ نیز یک سوله بحران پیش بینی شود و این کمک می‌کند تا طی ۱۰ سال آینده اهداف افق مورد نظر تحقق یابد.

وی تاکید کرد: این پایگاه‌های چند منظوره و سایت‌های اسکان اضطراری برای همه بحران‌ها و شرایط اضطراری است و تنها مختص شرایط زلزله نیست.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا