اخبار استان ها

ضرورت رسیدگی سریع به پرونده‌هایی با شاکیان بالا در ایذه

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خوزستان، علی دهقانی عصر امروز _شنبه بیست و ششم خرداد_ در حاشیه بازدید از بازدید از دادگستری ایذه، اظهار کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضائیه و سند تحول حفظ کرامت و رضایت‌مندی مردم از ارائه خدمات است که مهم‌ترین تبلیغ برای هر دستگاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شاخص‌های جلب رضایتمندی مردم در دستگاه قضائی، افزود: قانون‌مداری، مدیریت وقت، رعایت انصاف، مدیریت پرونده‌ها و نظارت بر دفتر و زیر مجموعه باعث چابکی، کارآمدی و جلب رضایت طرفین به دستگاه قضا می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر بررسی کمی و کیفی آمار و عملکرد شعب دادگاه و دادسرا در این شهرستان‌ها با حضور رئیس هر شعبه، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سامانه‌های نوین در دستگاه قضائی از جمله سامانه سهام و ستاد در اجرای احکام مدنی ضرورت دارد.

دهقانی تصریح کرد: نظارت رؤسای شعب بر فرآیند اجرا و اخذ نیم عشر، استفاده کمتر از صدور قرارهای شکلی به ویژه صدور قرار عدم استماع دعوی، اهتمام بیشتر در فصل خصومت، نظارت بیشتر بر دفاتر شعب، شناسایی علل کاهش اطاله دارسی مختص به هر شعبه، تشکیل کمیته نظارت پرونده‌های مسن و معوق، تشکیل کمیته بازشماری پرونده‌ها انطباق با آمار سیستمی و انعکاس دقیق آمار و موجودی شعب به ستاد محاکم از جمله مواردی است که جدیت و سرعت در اجرای آن‌ها مورد تاکید است.

وی با اشاره به وجود بعضی پرونده‌های کثیر شاکی در شهرستان ایذه گفت: در رسیدگی به این نوع پرونده‌ها باید نهایت سرعت، دقت و لحاظ موازین قانونی به کار بسته شود تا در کمترین زمان ممکن برای مال‌باختگان احقاق حق صورت گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا