اخبار استان ها

طرح حفظ عمومی قرآن کریم در زنجان آغاز شد

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفتگویی در زنجان با اشاره به آغاز طرح حفظ عمومی قرآن کریم در زنجان به منظور ترویج معارف دینی و قرآنی، اظهار کرد: این طرح، حافظان یک جز تا ۳۰ جز قرآن کریم را شامل می‌شود و مجریان برگزاری طرح می‌توانند با تعریف رشته‌های آزمون، حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن به‌صورت حفظ عمومی است، اضافه کرد: پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حدنصاب را کسب کند، گواهی معتبر اعطا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هدف از برگزاری این طرح ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است.

یوسفی ادامه داد: در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی (حداقل چهار آزمون در طول سال) از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح قرآنی در ۱۰ رشته مختلف و در کل استان زنجان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: مراکز قرآنی مجری این طرح، آزمون‌ها را به‌صورت مستمر در مراکز برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به پیشرو بودن استان در اجرای طرح‌های قرآنی گفت: بسیاری از حافظان قرآنی در استان زنجان در میادین ملی و بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر می‌شوند که این امر نشان از موفقیت اجرای طرح حفظ قرآن کریم در رده‌های مختلف است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا