اخبار استان ها

طرح «زنگ پیشگیری» بدون موازی‌کاری و اقدامات جزیره‌ای اجرا شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، نشست تخصصی و تعاملی دستگاه‌های عضو و متولی در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) به منظور انسجام‌بخشی در اجرای این طرح برای مقابلخ با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان عصر امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک برگزار شد.

مرتضی محمدی، دادستان شهرستان آبیک در این نشست با تشریح رویکرد دستگاه قضایی استان در کنترل و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه در قشر دانش‌آموزی اظهار کرد: نظر به وجود آسیب‌های متنوع اجتماعی و فرهنگی در سطح دانش‌آموزان اجرای برنامه‌های جامع و اقدامات کنترلی در جهت کاهش و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در این قشر اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان ضمن ایفای نقش مطالبه‌گرانه و نظارتی خود در کنار دستگاه‌های دیگر سعی دارد با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مناسب در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشد.

دادستان شهرستان آبیک از اجرای طرح زنگ پیشگیری در سطح مدارس این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به جامعیت این طرح با وحدت‌بخشی در اجرای آن بستر مناسبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های این طرح در سطح مدارس فراهم می‌شود.

محمدی اضافه کرد: به منظور اجرای طرح زنگ پیشگیری که بازخورد مناسب داشته است، لازم است سایر بخش‌ها و شهرهای آبیک نیز اجرای این طرح مورد توجه ویژه قرار دهند. متأسفانه نبود هماهنگی بین ادارات در اجرای برنامه‌ها در این حوزه و اجرای تک‌بعدی آن موجب عدم تمرکز در توجه به آسیب‌های حوزه دانش‌آموزی شده و بازخورد مثبتی را در این حوزه مشاهده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌هایی که دارای وظایف و صلاحیت‌های قانونی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند، به دور از هرگونه موازی‌کاری و اقدامات جزیره‌ای با هماهنگی بین دستگاهی طرح زنگ پیشگیری را در مدارس اجرا کنند.

دادستان آبیک خطاب به رئیس آموزش و پرورش تاکید کرد: دستگاه قضایی در کنار این اداره همراهی و همکاری لازم را در اجرای این طرح خواهد داشت تا با برنامه‌ریزی و اجرای مناسب و اجماع‌سازی با سایر ادارات شاهد تحقق اثر بخش اهداف این‌گونه برنامه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان باشیم.

محمدی اضافه کرد: با توجه به شناسایی و تعیین مدارس هدف جهت اجرای این طرح به‌کارگیری کارشناسان مختص در هر مدرسه ضرورت دارد و با این اقدام ضمن تقویت مسئولیت‌پذیری کارشناس مربوطه موجبات ارتباط‌گیری و اشراف دقیق بر مسائل و چالش‌های مدرسه و دانش‌آموزان نیز فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ضروری است که آموزش و پرورش تمام ظرفیت‌هایی را که می‌توانند در کاهش آسیب‌ها و جرائم اثربخش باشد را شناسایی کند و دستگاه قضایی نیز در این راستا با حمایت قضایی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های قانونی، از همراه بخشی سایر دستگاه‌های متولی در جهت تحقق اهداف این طرح استفاده خواهد کرد، چراکه اجرای طرح مزبور منجر به کاهش ورودی پرونده برای دستگاه قضا خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا