اخبار استان ها

طرح ساماندهی بدنه میدان انقلاب توسط شهرداری زنجان تهیه شد

سید سعید صفوی در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: در استان زنجان ۲۰۰۰ میراث شناسایی شده که ۹۲۹ اثر ثبت ملی و جهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۹۷ مورد آثار غیرمنقول، ۲۳ اثر طبیعی، ۶۴ اثر ناملموس و معنوی، ۴۴ اثر منقول و یک اثر جهانی جزو آثار ثبت شده استان زنجان است، افزود: یکی از وظایف مهم این اداره‌کل حفاظت و پایش آثار تاریخی است که در این زمینه پایش‌های لازم انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از محل‌های تاریخی و ماندگار استان زنجان میدان انقلاب شهر زنجان است، عنوان کرد: میدان انقلاب و بافت تاریخی اطراف آن در کنار بازار تاریخی زنجان، فضای شهری سبزه‌میدان، مسجد جامع، رختشوی‌خانه و عمارت دارایی و ذوالفقاری در کنار یکدیگر سبب شده است که بافت مرکزی زنجان، اهمیت ویژه‌ای به لحاظ معماری و شهرسازی داشته باشد

صفوی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی بدنه میدان انقلاب توسط شهرداری زنجان تهیه شده است، اضافه کرد: البته انجام اقدامات لازم در این حوزه باید توسط اعضای این جلسه ملاحظات فنی و تاریخی میدان انقلاب بررسی و اعلام شود.

وی تأکید کرد: همه اقدامات در این محل باید با رعایت ضوابط و مقررات حاکم بر بناهای تاریخی از جمله سنگ ازاره، استفاده از در و پنجره‌های چوبی و …انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان درباره یکسان سازی تابلو مغازه‌های اطراف میدان انقلاب گفت: تابلو مغازه در حقیقت بیانگر هویت یک مغازه است. تمام محصولات یا خدمات در ویترین و تابلوی فروشگاه خلاصه می‌شود و به مخاطبان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: این اقدامات با حفظ اصالت بدنه، جانمایی تابلوهای معرفی مغازه‌ها به صورت یکدست و سنتی در مغازه‌های بازار به زودی انجام می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا