اخبار استان ها

ظرفیت‌های قانونی برای بازگشت بازماندگان از تحصیل به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز _سه‌شنبه بیست و چهارم مهر_ در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این استان مرکزی کم است و به میزانی نیست که از توان و کنترل دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش خارج باشد.

وی با اشاره به هم‌افزایی با دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش برای رفع بازماندگان از تحصیل افزود: تمام تلاش ما بر این است که هیچ کودکی از تحصیل بازنماند و با هماهنگی و هم‌افزایی با دستگاه‌های مداخله‌گر در این مسیر گام‌های اساسی بر خواهیم داشت.

استاندار مرکزی گفت: برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان زیاد نیست می‌توان با مساعدت دستگاه‌های اجرایی مدیریت مطلوبی انجام داد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در جذب کمک خیران در حوزه آموزش و پرورش رتبه برتر کشور را دارد بنابراین نیاز است از ظرفیت دستگاه قضا، برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل استفاده شود.

بازماندن از تحصیل می‌تواند بستری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی باشد

محمد بیات نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ضرورت جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: اولین گام برای تربیت، حضور در مدرسه است و هیچ خدمتی از این بالاتر نیست زیرا دانش آموزی که از چرخه باز می‌ماند، وارد چرخه آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: بازماندن از تحصیل می‌تواند بستری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی باشد، اگرچه چرخه معضلات در جامعه غیرقابل انکار است اما باید با بهترین برنامه شرایطی فراهم شود که کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه علم آموزی و کسب مهارت بازگردند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از ظرفیت دهیاران، شوراها و پلیس معتمد در شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استفاده شود.

جذب یک‌هزار معلم در استان مرکزی

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم از جذب یک‌هزار معلم در این استان خبر و اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، هیچ کلاسی بدون معلم نبود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۰۰ نفر مشمول بازنشستگی شدند افزود: از این تعداد ۸۰۰ نفر از خانواده آموزش و پرورش جدا شدند و ۶۰۰ نفر در آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در نمره میانگین متوسط سوم این استان در منطقه سبز قرار دارد و این اداره کل باید در رشته‌های انسانی سرمایه‌گذاری کند.

مولوی با بیان اینکه مشکل تأمین و توزیع کتاب در سال گذشته تا آذرماه ادامه داشت گفت: امسال در آغاز سال تحصیلی این مشکل رفع شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا