اخبار استان ها

عقیم‌سازی ۱۴۶ قلاده سگ بلاصاحب در گرگان

سیدمحمدرضا سید النگی در گفتگویی در گلستان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۳ قلاده سگ بلاصاحب در گرگان عقیم‌سازی شد.

وی تعداد ورودی سگ‌های بلاصاحب در سال گذشته را ۸۱۷ قلاده دانست و افزود: از این تعداد ۵۰۵ قلاده رهاسازی شد.

شهردار گرگان تعداد مرگ‌ومیر سگ‌های بلاصاحب را در این سال ۱۷۶ قلاده دانست و اضافه کرد: در این مدت ۱۴۳ قلاده سگ بلاصاحب عقیم‌سازی شد.

وی با بیان اینکه هزینه عقیم‌سازی به ازای هر قلاده سگ حدود ۳۰ میلیون تومان است، افزود: در چهارماهه نخست سال‌جاری نیز ۱۴۶ قلاده سگ بلاصاحب عقیم شدند.

سیدالنگی ورودی سگ‌های بلاصاحب در چهار ماه نخست سال‌جاری را ۱۰۲۵ اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۴۶ قلاده رهاسازی و ۵۷ قلاده واگذار شد.

وی با بیان اینکه تنها پناهگاه نگهداری از سگ‌های ولگرد در شهر گرگان حدود ۲۰۰ قلاده ظرفیت دارد، ادامه داد: این ظرفیت پناهگاه ساخته شده برای شهر گرگان کافی است اما متأسفانه شاهد رهاسازی سگ‌های بلاصاحب از شهرها و روستاهای اطراف در شهر گرگان هستیم که این امر مشکلاتی را در تأمین فضا ایجاد می‌کند.

شهردار گرگان خواستار همراهی سایر نهادها مانند دامپزشکی، بهداشت و درمان، شهرداری، نیروی انتظامی و مراجع قضائی شد و اظهار کرد: شهرداری گرگان علاوه بر عقیم‌سازی ماهانه ۲۲۰ میلیون ریال برای واکسیناسیون و غذادهی سگ‌های ولگرد هزینه می‌کند.

وی با اشاره به واکسیناسیون عوامل اجرایی طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد افزود: با توجه به تشکیل گروه‌های ثابت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح مناطق سه‌گانه شهرداری در راستای حفاظت از سلامتی عوامل اجرایی، واکسیناسیون کزاز و هاری با همکاری مرکز بهداشت شهرستان گرگان انجام می‌شود.

سیدالنگی در خاتمه یادآور شد: فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان در قبال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و هشدار درباره گزش کودکان توسط سگ‌های ولگرد، دو اقدام مهم برای حل معضل سگ‌های ولگرد است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا