اخبار استان ها

عملیات دفع آب‌های سطحی شهر باشت در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، سیدرضا حسینی، امروز_ سه‌شنبه، دوازدهم تیر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح احداث کانال دفع آب‌های سطحی شهر باشت با هدف جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی، هدایت و دفع آب‌های سطحی برای نخستین‌بار در دولت سیزدهم در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: این عملیات با هدف هدایت آب‌های سطحی مسیر و جلوگیری از تجمع نزولات آسمانی به طول دو کیلومتر در چند مسیر در قالب دو فاز در دستور کار شهرداری باشت قرار گرفت.

شهردار باشت با بیان اینکه ارتفاع این طرح عمران شهری یک متر و بیست سانت است، گفت: عملیات اجرایی این طرح در دور دوم سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و هم‌اکنون فاز نخست این طرح با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد ریال به‌طول یک‌هزار متر مربع اجرا شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی فاز دوم طرح کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهر باشت به‌طول ۸۰۰ متر به‌زودی آغاز خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه بعد از اجرا و تکمیل این طرح، کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهر باشت به‌صورت گریتینگ (صفحات مشبک) سر پوشیده خواهد شد، خاطرنشان کرد: مرکز شهر باشت به‌دلیل عرض کم خیابان فاقد فضای سبز است که به منظور بهره‌گیری از سطح کانال‌ها پس از درپوش کردن آن با گریتینگ تعدادی گلدان با گل، گیاه و درختان بوته‌ای روی آنها قرار داده خواهد شد.

وی: افزود این طرح از چهارراه کتاب تا ورودی این شهر (ابتدای جاده روستای تل‌مویزی) اجرا خواهد شد.

شهردار باشت گفت: هدایت و دفع آب‌های سطحی همواره یکی از دغدغه‌های مهم مردم بوده و شهرداری در جهت بهبود آن به خوبی گام برداشته است.

وی هدف از اجرای این طرح عملیاتی را دفع و هدایت آب‌های سطحی در زمان بارندگی، کاهش خطرات احتمالی، کنترل سیلاب و ارتقای سطح کیفی و ایمنی معابر، حفظ بهداشت محیط‌زیست، رفاه و آسایش شهروندان و توسعه زیرساخت‌های شهری عنوان کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا