اخبار استان ها

عملیات شانه‌سازی ۵۱۰ کیلومتر راه‌های اصلی و نقاط پرتصادف مازندران

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، محسن محمدنژاد عصر امروز_یکشنبه دهم تیر _ در جلسه بررسی راه‌های شریانی جاده‌ای مازندران با تاکید بر اهمیت ایمن‌سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی مؤثر بوده است.

وی افزود: از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقا سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است، افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

معاون راهداری مازندران با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده است، اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

محمدنژاد عواملی همچون راه، خودرو و انسان را مؤثر در بروز حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن‌سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محورهای اصلی و نقاط پر تصادف مازندران به طول ۵۱۰ کیلومتر انجام شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا