اخبار استان ها

فارس ظرفیت این حجم از مهاجرین را ندارد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، حسینعلی امیری در ستاد ساماندهی اتباع بیگانه استان فارس بر ضرورت جلوگیری از فضاسازی‌های دشمن تاکید و اظهار کرد: حاکمان هیچگاه تحت تأثیر القائات رسانه‌ای و فضاهای مجازی قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: دیدن واقعیات و قواعد حکمرانی اقتضائات زیادی دارد و در حاکمیت باید چند وجهی و چند بعدی نگاه کرد و تصمیم گرفت چرا که آثار تصمیم و منشأ آن نیز مهم و اثرگذار است.

استاندار فارس با بیان اینکه گروه‌های مختلفی از اتباع بیگانه با مجوز، در کشور حضور دارند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره بر عهد حکومت با دیگران قرارداد تاکید داشته‌اند و در آموزه‌های دینی نیز عهدشکنی، قبح داشته و دارد لذا ما به عنوان کارگزاران حکومت باید به تعهدات حاکمیت نسبت به افراد متعهد باشیم و به آن عمل کنیم.

امیری خاطر نشان کرد: افرادی که طرد می‌شوند از افراد غیر مجاز هستند و پس از آن به دنبال ساماندهی سایر گروه‌ها خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه فارس ظرفیت این حجم از مهاجرین را ندارد بر ضرورت ملاحظه همه جوانب در امر ساماندهی اتباع اشاره و اضافه کرد: همه رفتارها زمانی ارزش دارد که قانونی باشد و اصل بر آن است که قانونگذار نیز همه اصول و مصالح را در قانون دیده است.

وی طرح کفیل را طرح مناسبی دانست و بر اجرای آن تاکید کرد و در ادامه نظام تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت مهم و همواره مورد توجه رهبر انقلاب بوده است و برای آن هیچ قیدی قرار داده نشده پس به هر شکلی باید فرمایشات معظم له در این زمینه اجرا شود؛ آموزش و پرورش استان و اداره کل اتباع شرایط تحصیل دانش آموزان مجاز را فراهم کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا