پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

فرهنگسازی تفکیک پسماند تر و خشک با اجرای نمایش “ب، مثل بازیافت”/اجرای ویژه برنامه “پارک دانش”  در گذر فرهنگی باغ غدیر

به گزارش سرمایه گستران ،سعید امامی، دبیر کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این برنامه از ۳۰ دی آغاز شده و قرار است به مدت یک ماه در ۹۰ مدرسه دوره ابتدایی شهر اصفهان اجرا شود، گفت: این ویژه برنامه با هدف آموزش تفکیک زباله  خشک و تر و مسائل حوزه بازیافت به کودکان انتخاب شده است.

وی در پاسخ به چرایی انتخاب حوزه کودک برای این نمایش‌ها، گفت: کودکان تاثیرپذیرترین قشر جامعه هستند که برای فرهنگ‌سازی مسائل مهم و پایه‌گذاری آن در خانواده می‌‌توان از آنان بهره‌برد.

امامی تصریحکرد: این دو نمایش هر روز در ۳ یا ۴ مدرسه که بیشتر از مدارس مناطق محروم هستند، اجرا شده و تا اواخر بهمن به جز ایام تعطیل رسمی ادامه دارد.

وی مدت اجرای این برنامه در مدارس ابتدایی  را ۲۰ دقیقه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان تأثیرپذیرترین افراد جامعه محسوب می شوند، اثرات اینگونه فرهنگ‌سازی‌ها علاوه بر اینکه موجب جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی می‌شود، در بهبود محیط ‌زیست نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.

ابوالفضل شریفی، کارگردان نمایش خیابانی ” پ پ خ و سیاه” با تشکر از کمیته فرهنگ شهروندی و مدیریت بازیافت شهرداری اصفهان که به صورت ریشه‌ای به فرهنگ‌سازی بازیافت پرداخته‌اند، گفت: نمایش به ویژه طنز بهترین راه برای ارتباط با کودکان و فرهنگ‌سازی  مسائل مهم بوده که زمینه‌ساز راهنمایی خانواده‌‌ها و آموزش جداسازی پسماند تر و خشک از یکدیگر می‌شود.

وی افزود: این نمایش‌ها قرار است در مدت یک ماه به مدت ۴۰ ساعت در مدارس منتخبی که از سوی کمیته شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان معرفی می‌شوند و در ساعات زنگ تفریح اجرا شوند.

شریفی با اشاره به نمایس ” پ پ خ و سیاه” گفت: در این نمایش سیاه که نقش محوری را در طول برنامه دارد در ابتدا با بچه‌ها صحبت می‌کند و با آنان ارتباط برقرار کرده که در در بین صحبت یک پسماند تر را در سطل زباله انداخته و اینجاست که داستان ما آغاز می‌شود.

** اجرای ویژه برنامه “پارک دانش”  در گذر فرهنگی باغ غدیر

ویژه برنامه “پارک دانش”، ۱۳ و ۲۰ بهمن ماه در محل گذر فرهنگی باغ غدیر برگزار می شود.

انجام آزمایش ها، مسابقات و اجرای بازی های علمی به منظور تفهیم بهتر مطالب علمی جهت دانش آموزان و دانشجویان، ارائه مطالب علمی به صورت عملی و کاربردی به خانواده ها و شهروندان از جمله برنامه های پارک دانش است.

ویژه برنامه “پارک دانش”، ۱۳ و ۲۰ بهمن ماه  ساعت ۱۰ تا ۱۴ در محل گذرفرهنگی باغ غدیر اصفهان در محل ضلع شرقی ساختمان الغدیر ویژه اعضای خانواده برگزار می شود.

پارک دانش از سوی مرکز شهرعلم زیر نظر معاونت شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده که علاقه مندان با حضور در این برنامه لذت آموختن علوم را با آزمایش و بازی وکنکاش تجربه می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا