اخبار استان ها

فعالیت بزرگترین مجتمع فولادسازی در زنجان

مجید گلشنی‌منفرد در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: احیای کارخانه تولید فولاد در زنجان یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم برای این استان بود که منجر به اشتغال‌زایی بیش از ۲۰۰ نفر شد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع ساخت آندیا فولاد زنجان در شهرستان ایجرود مستقر است، اضافه کرد: این کارخانه جزو نخستین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان زنجان به‌شمار می‌رود که با منشأ کشور چین و با هدف اولیه تولید چدن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن اوایل دهه ۹۰ آغاز به کار کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از جمله تولیدات این کارخانه تولید کنسانتره آهن، گندله، کلوخه سنگ آهن (آگلومره) و فرو سیلیکو منگنز از جمله تولیدات مجتمع آندیا فولاد زنجان است.

گلشنی‌منفرد با اشاره به اینکه فعالیت دانش‌بنیان این شرکت موجب استفاده از تخصص داخلی و خروج ارز از کشور شده است، اضافه کرد: این واحد تولیدی با تلاش متخصصان داخلی و جدیت سرمایه‌گذاران موفق به کسب عنوان نخستین و بزرگترین تولیدکننده فرومنگنز متوسط کربن و کم کربن در کشور شده است.

وی با اشاره به برنامه این کارخانه برای تکمیل ظرفیت کلیه خطوط اضافه کرد: امیدواریم با این کار زمینه فعالیت کارگران بیشتری در این شرکت فراهم شود که پیش‌بینی برای این کار حدود ۱۲۰۰ نفر است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا