اخبار استان ها

فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، حسین افشین در حاشیه بازدید از دهکده نوآوری و فناوری فشتام شهرستان رشت، اظهار کرد: افراد باهوش و با استعداد بسیاری در استان‌های شمالی هستند و گیلان در بین نخبگان کشور سهم زیادی دارد اما از پتانسیل نخبگان کمتر استفاده شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند و طبق برنامه هفتم توسعه باید به ۳۰ هزار شرکت برسد.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سهم گیلان از شرکت‌های دانش بنیان تنها ۱۰۰ واحد است، اما تنوع خوبی در حوزه‌های مختلف صنایع، شیمیایی، نانو، غذایی و غیره دارند.

افشین با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت‌های کشور است که باید به طور جدی به آنها توجه شود، گفت: برای شرکت‌های دانش بنیان بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده که شامل گیلان هم می‌شود.

وی افزود: با انتصاب دکتر حق شناس به عنوان استاندار گیلان با هماهنگی و تعامل خوبی که وجود دارد، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

لزوم توجه به جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در گیلان

هادی حق‌شناس، استاندار گیلان نیز در حاشیه این بازدید تاکید کرد: تولید محور توسعه و پیشرفت یک کشور است و این مهم در گیلان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در حل مشکلات استان، عنوان کرد: باید در تمام عرصه‌ها از ظرفیت دانشمندان و متخصصان شرکت‌های دانش بنیان نهایت بهره را ببریم، زیرا در این صورت می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در گیلان خاطرنشان کرد: در استان شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف فعال هستند که می‌توانیم از آنان در راستای توسعه و افزایش تولید و همچنین ایجاد اشتغال بهره گیریم.

حق‌شناس با تاکید بر لزوم بسترسازی مسیر تولید دانش بنیان در گیلان اضافه کرد: موانع از سر راه دانش‌بنیان‌ها در گیلان برداشته شود.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه امنیت غذایی جزو ۱۰ استان برتر کشور است، افزود: با توجه به ظرفیت گیلان و نیز توان شرکت‌های دانش بنیان می‌توان برای امنیت غذایی استان و کشور گام‌های بلندی برداشت و انتظار است این رتبه تک رقمی شود.

استاندار گیلان گفت: ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری گیلان فعال است که از این میان ۱۰۰ شرکت دانش بنیان‌ها هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا