اخبار استان ها

فعالیت بیمارستان قائم رشت از اول مرداد آغاز شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، اسداله عباسی عصر امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در قرارگاه سلامت گیلان در سالن شهید انصاری استانداری اظهار کرد: از اول مرداد بیمارستان قائم رشت با رعایت تمامی موازین فنی و ایمنی مرتبط با سلامت، آغاز به کار می‌کند و فعالیت دوباره بیمارستان باید با رعایت همه استانداردها و امور مربوط به حوزه بهداشت و درمان و تحت نظارت جدی باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده جهت بهسازی طبقه درگیر حریق بیمارستان قائم رشت، افزود: طبقه منفی یک بیمارستان قائم رشت که دچار حریق شده پس از استانداردسازی باید دوباره مجوزهای لازم نظیر اعتباربخشی‌های وزارتی را کسب کند و سپس خدمات‌دهی به بیمار را از سر بگیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بخش‌های قابل توسعه بیمارستان قائم رشت نیز باید پیش از آغاز به کار مطابق با نظام مهندسی مجوزهای لازم را کسب کند.

عباسی تاکید کرد: دستورالعمل‌های بهداشت و درمان در مراکز درمانی استان باید رعایت شود و دانشگاه علوم پزشکی باید در این راستا نظارت کافی را بر عملکرد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به افزایش کیفیت بخشی مراکز سلامت محور گیلان ضرورت دارد، تصریح کرد: در جهت استانداردسازی و کیفیت بخشی بیمارستان‌های دولتی با وزارت بهداشت مکاتباتی انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز دولت سیزدهم است، گفت: در سه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های درمانی در کشور و گیلان انجام شده است.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان قائم رشت، اظهار کرد: این بیمارستان همچنان در دست تعمیر و بازسازی قرار دارد و بیماری پذیرش نمی‌کند.

وی با اشاره به تلاش مسؤولان بیمارستان نسبت به رفع نواقص ناشی از حریق، افزود: تلاش مسؤولان بیمارستان تماماً در جهت رفع نواقص بوده و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز بر این امور نظارت دارد.

آشوبی خاطرنشان کرد: بازگشایی بیمارستان قائم منوط به رفع نواقص است و بیمارستان باید تمامی الزامات ایمنی و فنی را کسب و پس از آن به مردم خدمات درمانی ارائه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: موانع و چالش‌های بیمارستان قائم توسط کارشناسان درمان بررسی و احصا شده و مشکلات و نقیصه‌های بیمارستان در حال طی سنجه‌های سلامت و ایمنی است و پس از کسب تمامی مجوزها، فعالیت خود را به زودی از سر خواهد گرفت.

به گزارش سرمایه گستران، بیمارستان قائم (عج) رشت حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد بیست‌ونهم خرداد امسال دچار حریق شد که با تلاش نفس‌گیر نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت آتش‌سوزی مهار شد و ۱۴۲ بیمار بستری در این بیمارستان به سایر مراکز درمانی گیلان منتقل شدند و در این حادثه ۹ نفر از بیماران بستری در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا