اخبار استان ها

قرارگاه مقابله با مالخران در اصفهان تشکیل شد

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا؛ سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز دوشنبه در نخستین جلسه این قرارگاه گفت: مالخران جزو مهمترین ارکان وقوع سرقت در جامعه هستند و اگر آنان نباشند، سارقان نیز انگیزه سرقت ندارند، زیرا نمی‌دانند با اموال مسروقه چه بکنند.
وی اظهار داشت: در همین راستا قرارگاه مقابله با مالخران در فرماندهی انتظامی استان راه‌اندازی شده است و جلسات ویژه‌ای برای شناسایی و رصد فعالیت این افراد و نحوه برخورد با آنان برگزار خواهد شد.
جانشین فرمانده انتظامی اصفهان گفت: از ابتدای سالجاری ۲ مرحله طرح مقابله با مالخران و صنوفی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کردند، اجرا شده است و در مجموع ۲۱ مالخر دستگیر و اموال مسروقه ۱۵ فقره سرقت از مخفیگاه آنان کشف شده است.
سردار هاشمی‌فر از برخورد با صنوف دست دوم فروش که مبادرت به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کنند نیز خبر داد و گفت: در مجموع از ۵۴۱ واحد در استان بازدید و در نهایت به متصدیان ۷۳ واحد صنفی تذکر داده شد.
وی افزود: از متصدیان ۶۶ واحد صنفی تعهد کتبی اخذ شد، متصدیان پنج واحد صنفی اخطار پلمب دریافت کردند و ۲۸ واحد نیز پلمب شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه مالخران در تیررس پلیس قرار دارند و دیر یا زود گرفتار خواهند شد، به افرادی که در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت دارند هشدار داد تا هرچه زودتر در رفتار خود تجدیدنظر کنند و دست از کار ناشایست خود بردارند.
وی از شهروندان نیز خواست تا هرگونه اطلاعات در باره فعالیت مالخران را از طریق شماره تماس ۱۱۰، به پلیس اطلاع دهند.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا