اخبار استان ها

لزوم تسریع در احداث خانه موزه هیئت‌های مذهبی در استان قم

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قم، جواد اشعری ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و نهم خرداد_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد اظهار کرد: بیش از دو هزار هیئت مذهبی در استان قم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: چند سالی است که مسئله خانه موزه هیئت‌های مذهبی استان قم مطرح می‌شود و اماکنی برای این منظور مد نظر قرار گرفته، اما در عمل این کار انجام نشده است.

رئیس شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به اینکه کمترین نیاز این قشر بزرگ در استان قم است که مکانی را به عنوان خانه موزه داشته باشند خاطرنشان کرد: تاریخچه عزاداری و آئین عزاداری شهر قم در این خانه موزه در معرض دید خواهد بود.

اشعری اضافه کرد: دیگر درخواست هیئت‌های مذهبی این است که قطعه‌ای در بهشت معصومه برای پیر غلامان امام حسین و فعالان هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته حمایت شهرداری و شورای شهر قم در مناسبت‌های مختلف از هیئت‌های مذهبی پررنگ بوده و انتظار ما این است که این کمک‌ها به تمام جامعه هدف برسد.

رئیس شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به اینکه تاریخچه عزاداری شهر قم در حال فراموشی است، گفت: لازم است که ظرفیتی داشته باشیم که ضبط خاطرات پیر غلامان امام حسین (ع) را داشته باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا