اخبار استان ها

لزوم تعامل بیشتر مدیریت‌ شهری قزوین با انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین، به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، حجت‌الاسلام مهدی سیاهکالی مرادی رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین و اعضای این اتحادیه و با دستور کار بررسی اقدامات و فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان صبح امروز _دوشنبه سی‌ام مهر_ در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

راه‌اندازی انجمن اسلامی در ۷۰ درصد مدارس قزوین

حجت‌الاسلام سیاهکالی مرادی، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین در ابتدای این جلسه طی سخنانی با اشاره به پیشینه تشکیل این نهاد و اهداف آن اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از لحاظ ساختاری زیر نظر آموزش و پرورش و از نظر تشکیلاتی زیر نظر مقام معظم رهبری و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است.

وی افزود: آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی اسلام و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت به مبانی عقیدتی اسلام و انقلاب اسلامی، تزکیه روحی و وارستگی اخلاقی دانش‌آموزان و شکوفا ساختن استعدادهای خدادادی و تحقق کمالات انسانی از جمله اهدافی است که در این اتحادیه مدنظر است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین به فعالیت‌های گسترده این اتحادیه اشاره داشت و گفت: فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در این انجمن انجام می‌شود و در این راستا به دنبال دانش آموزان مستعد و توانمند در حوزه کنشگری هستیم تا در مدارس فعالیت انجام دهند.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس دارای انجمن اسلامی هستند، ادامه داد: از جمله برنامه‌های شاخص و مهم این اتحادیه تشکیل هیئت تخصصی دانش آموزی و روایتگری جبهه مقاومت، روایتگری دانش‌آموز برای دانش‌آموز با مبحث‌هایی مانند قدرت گرفتن جبهه مقاومت و جایگاه ایران در نظم جهانی، برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب و انجام فعالیت‌های ورزشی است.

نگاه شورا کمک به تشکل‌های دانش‌آموزی است

در بخش دیگر این جلسه، قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با اشاره به اتفاقات اخیر در جبهه مقاومت و شهادت یحیی سنوار تصریح کرد: در جبهه مقاومت شاهد صحنه‌های آخرالزمانی و مجاهدانه هستیم که هر کدام از آنها می‌تواند الگویی برای نسل جوان باشد.

وی ادامه داد: شهید سنوار نشان داد که ایستاده است و چشم در چشم دشمن صهیونیستی و برای آرمان فلسطین شجاعانه می‌جنگد. باید بیش از گذشته این اتفاقات و رشادت‌ها برای نسل جوان بازگو شود تا این شخصیت‌های برجسته الگویی برای نسل‌های آینده باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به حضور مسئول و اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جلسه کمیسیون عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد می‌توانیم در نشست تخصصی با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در قالب اجرای برنامه متنوع فرهنگی متناسب با کارکردهای انجمن همکاری‌های مشترکی را داشته باشیم.

اللهیاری خواستار مکاتبه رئیس این اتحادیه با کمیسیون فرهنگی شورا برای دریافت کمک‌های مالی شهرداری قزوین شد و افزود: نگاه مجموعه شورا و کمیسیون فرهنگی مساعدت و کمک به تشکیلات انجمن‌های اسلامی و مجموعه‌های دانش‌آموزی است و در این راستا در کنار شما هستیم.

لزوم اختصاص بودجه ویژه برای فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان

فاطمه اشدری، نایب رئیس این کمیسیون نیز در سخنانی خواستار در نظر گرفتن بودجه ویژه برای فعالیت‌های این اتحادیه شد و گفت: قطب اصلی مدیریت شهری دانش‌آموزان، دانشجویان و اولیای آنها هستند و به همین خاطر ضرورت دارد تا در بودجه امسال بودجه ویژه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید از دانش‌آموزان غافل شویم، اضافه کرد: ساخت مکان‌های فرهنگی با نشاط برگزاری اردوهای تفریحی در دل طبیعت و ارائه امکانات مؤثر به این قشر و اجرای برنامه‌های سازمان فرهنگی به دست دانش‌آموزان می‌تواند در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین ادامه داد: شورای ششم در کنار همه شما خواهد بود، چرا که باور داریم شما دانش آموزان آینده سازان شهر و کشور ما هستید و با پیشنهاد اختصاص بودجه فرهنگی برای مدارس هم موافق هستم.

محسن حق‌شناس، دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان مهمترین سرمایه جامعه هستند که باید مدیران و مسئولان به آنها توجه کنند، گفت: باید سعی کنیم فضای علمی دانش‌آموزان را به فضای سالم تربیتی تبدیل کنیم و کمک دستگاه‌هایی مانند شورا و شهرداری در رونق بیشتر تربیت در آموزش و پرورش بسیار مؤثر است.

وی اقدامات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را جریان‌ساز و بستر مناسبی برای رشد نوجوانان دانست و ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های این نهاد باعث رشد نوجوانان در زمینه‌های مختلف در کنار مسیر علم‌آموزی آنان خواهد شد و در این حوزه نیز امیدواریم کارهای مشترک خوبی را با این نهاد رقم بزنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا