اخبار استان ها

لزوم رعایت ۳ گام اصولی برای تحقق شعار سال

سیدرسول میرباقری در گفتگویی درباره نقش شوراهای اسلامی شهر در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مورد راهکارهای شورای اسلامی شهر معتقد هستم باید سه اصل در شهرداری عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در صورت اجراشدن این اصول سه‌گانه به‌طور قطع هزینه‌های اداره شهر و شهرداری کاهش خواهد یافت و نیاز به افزایش بودجه جاری سنواتی شهرداری به‌صورت حال حاضر نخواهد بود، افزود: در شهرداری طی سریع‌ترین زمان ممکن باید چابک‌سازی و حذف هزینه‌های اضافی و تحمیلی بر شهر و شهرداری انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دومین اصل این است که افزایش بهره‌وری در اولویت تمام امور شهر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سومین اصل بر شایسته‌سالاری به‌طور عملی و نه در ظاهر و شعاری بر شهرداری است که باید محقق شود تا بی‌اعتمادی ایجاد شده در بدنه شهرداری نسبت به مدیران به حداقل برسد و به‌جای حس تقابل سازمانی، حس تعلق سازمانی بر این نهاد شهری حاکم شود.

وی تاکید کرد: این موارد از جمله مشکلات اصلی شهرداری است که رفع آن‌ها نیاز به بودجه خاصی ندارد و فقط عزم و اراده انقلابی به‌دور از بخشی‌نگری و تعارض منافع را نیاز دارد.

میرباقری تصریح کرد: تعارض منافع، زمانی به وجود می‌آید که فرد با توجه به موقعیت خود، وادار شود از بین منافع خود، سازمان یا منافع گروه‌های دیگر، فقط یکی را انتخاب کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا