اخبار استان ها

لزوم ساماندهی تخلیه بار و انبارهای مرز باجگیران

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گلستان، رمضان بهرامی، امروز – سه‌شنبه هشتم خرداد – در دیدار با مدیریت گمرک باجگیران، اظهار کرد: در حال حاضر تخلیه بار و انبارهای مرز باجگیران از شرایط مناسبی برخوردار نیست.

وی با تاکید بر ساماندهی مرز باجگیران و تردد مسافری از این پایانه، افزود: گاهی بی‌مهری‌هایی به اتباع ترکمنستانی می‌شود که باید دقت بیشتری در این حوزه شود تا مرز باجگیران بیشتر از این آسیب نبیند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: در دوران کرونا مرز باجگیران به واسطه محدودیت‌ها با مشکلات جدی در اشتغال و مسائل اجتماعی مواجه شد، بنابراین باید در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های موجود از این بستر به بهترین نحو استفاده شود.

امیر فتاحی مدیر گمرک باجگیران نیز در ادامه این نشست خواستار افزایش ظرفیت صادرات ترانزیت از این مرز شد و اضافه کرد: براساس قوانین کشور ترکمنستان در حال حاضر روزانه فقط هشت کامیون از مرز اجازه عبور دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده، اجازه حمل بار با ترانزیت با وزن بیشتر از ۲۰ تن را نمی‌دهد، افزود: نیاز است با توجه به نیاز ترکمنستان دست کم تعداد کامیون‌های حمل بار، افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تقاضای کشور ترکمنستان به واردات میزان بالایی از موادغذایی است، افزود: متأسفانه این محدودیت‌ها منجر به کاهش کیفیت و بعضاً خرابی مواد غذایی فاسدشدنی و در نهایت خسارت تاجران می‌شود.

مدیر گمرک باجگیران با اشاره به حجم بالای تولید سبزیجات و صیفی‌جات در کشور، گفت: صادرات این محصولات پتانسیلی برای توسعه تجارت خواهد بود، از این رو محدودیت ارسال کالا، این ظرفیت را هدر می‌دهد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا