اخبار استان ها

لزوم پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها در برپایی جشن‌ غدیر

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین امشب _یکشنبه بیست‌وهفتم خرداد_ به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور علی فرمانی رئیس و سایر اعضا، محمدحسین باغبان‌ها معاون جبهه فرهنگی، نمایندگانی از تشکل‌های مردمی و با هدف هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی پیرامون برگزاری جشن بزرگ و باشکوه عید غدیر در خیابان شهدا و با رویکرد مشارکت مردمی و هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در جریان جشن غدیر

علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت عید غدیر در روایات اظهار کرد: به هم‌افزایی و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در جریان غدیر و پای کار آمدن تشکل‌های مردمی نیاز ویژه داریم.

وی اضافه کرد: در جهت مساعدت و حمایت از جریان غدیر شورای اسلامی شهر قزوین با لایحه شهرداری مبنی بر مساعدت ۲ میلیارد تومانی برای برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و جشن عید غدیر موافقت کرد.

جشن خیابانی غدیر هویت‌ساز است

محسن حق‌شناس، نایب رئیس شورا و دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه جشن خیابانی عید غدیر به عنوان یک جشن هویت ساز است، اظهار کرد: تداخل برنامه جشن کیلومتری عید غدیر در شهرها با برنامه مناظرات انتخابات ریاست جمهوری باعث شد تا به دلیل اهمیت این جشن ساعت مناظرات تغییر یابد که نشان از اهمیت حرکت و جریان غدیر دارد.

وی ادامه داد: ما منکر جشن‌های محلی و متعدد در شهر نیستیم اما آن جشنی که می‌تواند پیام رسا را منتقل کند برنامه متمرکز و منظم غدیر است.

ولی چگینی، عضو کمیسیون فرهنگی شورا هم با بیان اهمیت عید غدیر و جایگاه این روز برای شیعیان از تلاش مدیریت شهری و سایر ارگان‌ها در برگزاری جشن بزرگ عید غدیر قدردانی کرد و گفت: می‌توانیم در این روز از زوجینی که در روز عید غدیر ازدواج می‌کنند، تقدیر کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا