اخبار استان ها

ماندگاری سامانه بارشی و هوای خنک در گیلان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، یوسف شجاعی اظهار کرد: امروز آسمان گیلان ابری بود و در نقاط مختلف استان بارش باران گزارش شد و تاکنون بیشترین بارندگی در گیلان، در امامزاده اسحاق شفت با ۲۱ میلیمتر، املش ۲۰ میلیمتر، تالش ۱۸ میلیمتر و بندرانزلی و رودسر ۱۶ میلیمتر ثبت شده است.

وی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا امروز در گیلان افزود: روز چهارشنبه لوشان با ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب‌وونی در ارتفاعات تالش با ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت با حداقل ۲۱ و حداکثر ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در استان فعال است و طول این مدت در بیشتر ساعات آسمان گیلان، ابری و مه آلود، به تناوب بارش باران و وزش باد و در برخی نقاط رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ادامه داد: بر اساس هشدار سطح نارنجی صادر شده بارش باران در برخی نقاط گیلان، گاهی شدید پیش بینی می‌شود و احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در برخی نقاط استان مورد مورد انتظار است.

شجاعی تصریح کرد: طی این مدت به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم از استقرار در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها پرهیز و با توجه لغزندگی شدید سطح جاده‌ها و کاهش دید، رانندگان احتیاط کنند.

وی گفت: روز جمعه، مقداری از ناپایداری هوا کاسته می شود و در برخی نقاط استان کاهش ابر و بارش ها پراکنده مورد انتظار است، اما از عصر و شب جمعه تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی تقویت و بارندگی شدید در برخی نقاط گیلان پیش‌بینی می شود.

کارشناس هواشناسی گیلان از روند کاهشی دما و استقرار هوای خنک و نسبتاً سرد تا اوایل هفته آینده در منطقه خبر داد و گفت: دریای خزر تا روز جمعه مواج و برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا