اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

محدودیت های ترافیکی شبهای قدر در بسته خبری حوادث انتظامی استان اصفهان

سرهنگ “علی اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس با  آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان و تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت مولی الموحدین امیر مؤمنان علی (ع) گفت: به منظور برگزاری هرچه بهتر و با شکوهتر برگزار شدن مراسم های ویژه شب های قدر محدودیت های ترافیکی در اطراف محل های برگزاری این مراسم به ویژه در گلستان شهدا که همه ساله با حضور پرشور مردم شهید پرور اصفهان برگزار می شود اعمال خواهد شد.

وی افزود: براین اساس   از ساعت ۲۰ شب های قدر تا پایان مراسم توقف و تردد هر نوع وسیله نقلیه  از میدان شهید لاوی به سمت گلستان شهدا داده ممنوع است و در صورت ازدحام جمعیت محدودیت های مذکور در رینگ های بعدی از خروجی بزرگراه همت به سمت گلستان شهدا، میدان بسیج، چهارراه فرایبورگ و تقاطع سپهسالار و … اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: همچنین توقف وسایل نقلیه از جمله خودرو و موتور سیکلت در مقابل درهای ورودی و پیاده روهای گلستان شهدا و سایر محل های تعیین شده به ویژه مهدیه رباط، چهارراه عسگریه ممنوع است.

سرهنگ زارع گفت: پارکینگ جنب گلستان شهدا (ضلع شرقی) و رو به روی آن برای پارک موتور سیکلت ها پیش بینی شده است و به همین خاطر از  شهروندان می خواهیم که از توقف خودرو به صورت دوبل در معابر و بزرگراه ها به سمت گلستان شهدا و سایر محل های در نظر گرفته شده خودداری کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور حداکثری نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان در مناطق مختلف شهری  و محل های تعیین شده و پیش بینی وسایل حمل و نقل عمومی درخواست می گردد از شهروندان انتظار داریم برای روان سازی ترافیک بیشترین همکاری را با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح استان داشته باشند و از توقف های غیر مجاز در حاشیه معابر و  پیرامون منازل شهروندان و ایجاد مزاحمت برای آنان خودداری کنند.

 

کاهش ۲۰ درصدی سرقت در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کاهش حدود ۲۰ درصدی در مجموع سرقت های رخ داده طی مدت ۱۰ روز ابتدایی سال جاری خبر داد.

 

سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: براساس آمارهای بدست آمده از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا به امروز مجموع کل سرقت های رخ داده در استان ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

وی افزود: همچنین در این مدت شاهد کاهش  ۷ درصدی سرقت منزل، کاهش  ۲۳ درصدی سرقت مغازه، کاهش  ۲۴ درصدی سرقت اماکن، کاهش  ۸ درصدی سرقت خودرو،  کاهش  ۲۲ درصدی موتورسیکلت ،  کاهش  ۱۶ درصدی سرقت احشام و کاهش ۶۶ درصدی سرقت های خشن بودیم.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان کرد: به منظور ارتقای امنیت و آرامش در بین شهروندان و مسافران نوروزی گشت های کمین و شکار به صورت خودرویی ، موتوری و پیاده در نقاط مختلف استان راه اندازی شدند که اقدامات خوبی را در زمینه کنترل و نظارت بر محلات و دستگیری سارقان و مجرمان در این مدت انجام دادند.

سرهنگ تُرکیان، اجرای طرح عملیاتی شناسایی  ودستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب، تعیین جغرافیای جرم و گشت زنی در راستای پیشگیری از انواع سرقت ها  و شناسایی سارقان خودرو و داخل خودرو در حاشیه اماکن تفریحی را از جمله اقدامات ویژه پلیس آگاهی استان اصفهان برشمرد و گفت: در این مدت ۷۹۰ سارق دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

 

۳جانباخته و ۴۷ مجروح در تصادفاات ۲۴ ساعت گذشته جاده های اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از جان باختن ۳ نفر و مجروح شدن ۴۷ نفر براثر حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته در جاده های استان خبر داد.

 

سرهنگ” علی مولوی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ فقره تصادف در جاده های استان رخ داده که ۳ مورد آن تصادف فوتی با ۳ نفر جان باخته ، ۲۲ مورد تصادف جرحی با ۴۷ نفر مجروح و ۵۰ فقره تصادف خسارتی بودند.

وی افزود: وقوع تصادف فوتی و جرحی در نهم فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۰۰  و  ۱۰ درصد افزایش داشت اما در مجموع تصادفات با ۴۶ درصد کاهش روبرو بودیم .

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز ۳۲ فقره تصادف فوتی در جاده های استان اصفهان رخ داده و در این حوادث ۳۹ نفر جان خود را از دست دادند   که از نظر تعداد تصادفات و تعداد جان باخته به ترتیب با ۵۷ و  ۷۰ درصد افزایش  مواجه بودیم.

سرهنگ مولوی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲۹۵ فقره تصادف جرحی با ۴۶۷ نفر مجروح نیز رخ داد که از نظر تعداد تصادفات ۱۳ درصد افزایش داشت اما از نظر تعداد مجروحان ۷ درصد کاهش یافته بود.

این مقام انتظامی همچنین عدم توجه به جلو را بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی عنوان کرد و به رانندگان توصیه کرد از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کرده و تمام حواس خود را به جلو معطوف کنند و به هیچ عنوان هنگام خستگی و خواب آلودگی به رانندگی نپردازند.

 

 

انهدام ۲ باند سرقت خودرو در نجف آباد

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری اعضای ۲ باند سرقت خودرو و کشف ۱۱ دستگاه خودروی مسروقه توسط یگان امداد این فرماندهی خبر داد.

 

سرهنگ “میثم گوهری آرانی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو سواری و وانت در سطح شهرستان، ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد با اشرافیت اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی خود موفق به شناسایی اعضای  ۲ باندی که اقدام به این سرقت ها می کردند  شدند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و انجام اقدامات پلیسی طی ۲ عملیات ضربتی  ۵ سارق را دستگیر که از آنان تعداد۳ دستگاه خودرو پراید،پژو و وانت مسروقه کشف و در تحقیقات پلیسی به سرقت  ۸ دستگاه خودرو مسروقه دیگر که در شهرستان نجف آباد وشهرستان های همجوار سرقت شده بود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با  تشکر از همکاری خوب مردم با پلیس به شهروندان توصیه کرد مراقبت بیشتری در حفظ ونگهداری خودروهای خود داشته  و با تجهیز کردن آنها به سیستم های بازدارنده زمبنه وقوع سرقت را کاهش دهند.

 

دستگیری ۲۷ متهم تحت تعقیب در عملیات پلیس فلاورجان

گروه استان ها – اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از دستگیری ۲۷ متهم تحت تعقیب مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ  “مرتضی هادیان”  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: در اجرای طرح امنیت محله محور و حسب دستور مرجع  قضایی مبنی بر جلب و دستگیری متهمان تحت تعقیب، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این فرماندهی  با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهان تحت تعقیب را شناسایی و در یک عملیات ضربتی ۲۷ نفر از آنها را دستگیر و تحویل مرجع قضائی دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در خصوص جرایم متهمان دستگیر شده گفت : اتهام افراد دستگیر شده جرایم مالی ،حمل و نگهداری مواد مخدر  ، نزاع و درگیری و  سرقت بود

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان  در پایان  با بیان اینکه مشارکت شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از جرائم به ویژه سرقت دارد از مردم خواست تا موارد مشکوک و گزارش های خود از وقوع جرایم و تحرک افراد مجرم را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری سارق کارگاه در”خمینی شهر

گروه استان‌ها_اصفهان_جانشین فرمانده انتظامی شهرستان”خمینی شهر”از دستگیری سارق کارگاه های صنعتی در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

 

سرهنگ”هوشنگ ابراهیمی”در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی وقوع سرقت از یک کارگاه صنعتی ،بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران کلانتری۱۱ با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی توانستند یک سارق را در ارتباط با این سرقت شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در حال استعمال مواد مخدر  دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به کشف یکدستگاه موتو.ر جوش،یک دستگاه سنگ فرز،یک تیغه اره آهن بُر و۱۵۰ متر کابل برق مسروقه از مخفیگاه متهم تصریح کرد: سارق پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به بزه خود اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا