اخبار استان ها

محله آب‌گیلک از محدوده بافت فرسوده قزوین خارج شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، سیدمحمد علمی عصر امروز _پنجشنبه نوزدهم مهر_ در حاشیه چهل‌وپنجمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی و معماری مجمع کلانشهرهای ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محله آب‌گیلک (شهرک مهدیه) قزوین با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری از محدوده بافت فرسوده شهر خارج شده است.

وی با اشاره به تاریخچه این محله از شهر قزوین افزود: محله آب‌گیلک در ابتدا به عنوان یک روستا در ضلع شمال کانال آبرسانی با چند خانوار در سال ۱۳۳۰ شکل گرفت و این محدوده در طرح تفصیلی سال ۱۳۵۰ داخل محدوده شهری دیده شده بود.

معاون شهردار قزوین با بیان اینکه با توجه به افزایش رشد جمعیتی و ساخت و سازهایی که انجام شد در سال ۱۳۸۹ طرح موضعی این محله تهیه شد، گفت: در ادامه با توجه به تهیه نقشه و طرح بافت فرسوده محدوده آبگیلک (شهرک مهدیه) در بافت فرسوده قرار گرفت.

علمی ادامه داد: با توجه به امتیازاتی که به محدوده‌های بافت فرسوده داده شد، رونق ساخت‌وساز به شدت شکل گرفت و اکنون با همت مدیران استانی و شهری این محله از محدوده بافت فرسوده خارج شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری قزوین احیای بافت‌های فرسوده شهر قزوین از طریق اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است که در همین رابطه اجرای طرح بازسازی، بهسازی و نوسازی محله هادی‌آباد در دستور کار قرار گرفته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا