پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

محموله میلیاردی اسباب بازی به مقصد نرسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت : ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی انجام شده مشخص شد این خودرو حامل یک محموله اسباب بازی مکانیزم دار خارجی و فاقد مدارک گمرکی است .
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است .
سرهنگ براتی اظهار داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان افزود: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.
**عامل برداشت اینترنتی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری فردی که با بدست آوردن اطلاعات کارت بانکی فردی مبلغ ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از حساب او برداشت کرده بود خبر داد.
سرهنگ ” علی جعفری نژاد”  گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق فضای مجازی اقدام به سرقت از حساب وی کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی های پلیسی انجام شده مشخص گردید متهم با به دست آوردن رمز دوم و شماره کارت عابر بانک شاکی اقدام به برداشت مبلغ ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به صورت غیر مجاز کرده است.
سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات ، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت.
این مقام انتظامی اظهار داشت : متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد.

جعفری نژاد در پایان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید. رمز هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید. هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از کیبورد های مجازی استفاده کنید. از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده نمائید. در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه ، از محل های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید.
**کشف ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در نجف آباد
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف بیش از۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد .
سرهنگ “محمدرضا خدادوست” گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان کالا طرح کنترل محورهای مواصلاتی و بازرسی از خودروهای مشکوک در شهرستان نجف آباد اجرا شد.
وی افزود: در بازرسی ازدو دستگاه خوروی وانت پیکان و وانت نیسان تعداد ۱۰ دستگاه خامه گیر خارجی قاچاق ، چهار دستگاه یخچال و دو دستگاه ماشین لباس شویی خارجی کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در مجموع ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .
سرهنگ خدا دوست در پایان خاطر نشان کرد: دو متهم در این خصوص دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
پیشگیری از سرقت مغازه
رئیس پلیس آگاهی استان به منظور جلوگیری از سرقت مغازه توصیه هایی را به مغازه داران ارائه داد:

۱-چنانچه از آژیر خطر استفاده می کنید آن را طوری انتخاب کنید که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.
۲-درب های ورودی مغازه را از نوع کرکره ای مشبک نصب کنید، راه های کانال کولر، پشت بام را هر چند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید و شب ها در محل کسب خود روشنایی کافی ایجاد کنید.
۳-مغازه هایی که از درب آهنی و شیشه ای تواماً استفاده می کنند برای بالا بردن ضریب اطمینان هر دو را قفل و در مواقع تعطیلات چند روزه، حتماً بین تعطیلات به مغازه سرکشی و قفل ها را بازدید کنید.
۴-به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی قفل های معمولی، از قفل های سوئیچی،ضد برش و قفل هایی که ضریب ایمنی بالایی دارند،استفاده کنید.یکی از قفل ها را بالاتر از سطح زمین و روی کرکره نصب کنید.
۵-چنانچه در مجاورت با پشت بام مغازه شما ملک مخروبه ای وجود دارد، دیوارهای مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ کنید.
۶-پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را به بانک بسپارید ضمن اینکه محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارید، زیرا آنها زودتر اغفال می شوند.
۷-تا قبل از شناخت کامل شاگرد مغازه و حصول اطمینان نسبت به او کلید مغازه را در اختیارش نگذارید.
۸-هنگامی که مشتری داخل مغازه است، محل را ترک نکنید.
۹-در مواقع تعطیلی، طلا و جواهرات را روی ویترین جمع آوری و داخل گاوصندوق بگذارید.
۱۰-مغازه های طلا فروشی،صرافی ها و سایر مراکز مالی را در کنار گاراژها، اماکن متروکه،مسافرخانه ها،اماکن عمومی،باغات و محل های بسیار خلوت و کم تردد دایر نکنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا