اخبار استان ها

مدیران دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با فساد باید از شجاعت لازم برخوردار باشند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، امروز_ چهارشنبه هفتم تیر _در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله بهشتی و یاران صدیق انقلاب و اربعین شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه آیت‌الله بهشتی و رئیسی دارای صفات مشترکی بودند، اظهار کرد: دیانت و ایمان قوی، عدالت، مدیریت، قناعت، سیادت و مظلومیت از جمله ویژگی‌های مشترک این دو شهید است.

وی گفت: شهید بهشتی با پیروزی انقلاب تصمیم گرفت قوه قضائیه را متحول کند تا دیانت را بر آن حاکم سازد و شهید رئیسی هم در سازمان ملل با بالا بردن قرآن از دیانت سخن گفت که این موضوع برگرفته از دیانت مولا علی (ع) است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نتیجه دیانت قوی، تقواست و اگر بعضی از دانشمندان مسیحی در برابر حضرت علی (ع) زانو می‌زنند، به دلیل دیانت بالای آن حضرت است.

وی با بیان اینکه علم و هدایت یکی دیگر از صفات مشترک این دو شهید است، خاطرنشان کرد: برای هدایت مناسب جوانان و نوجوانان به خصوص در تابستان باید به خوبی برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به این که قضاوت دیگر صفت مشترک این دو شهید است، تصریح کرد: این دو شهید خدمات بسیاری را در دوره تصدی مسئولیت قوه قضائیه انجام دادند.

وی در ادامه گفت: شجاعت به تأسی از مولا علی (ع) از ویژگی‌های بارز این دو شهید بود و مدیران دستگاه‌های اجرایی هم برای مبارزه با مفاسد اداری و بازار و امر به معروف و نهی از منکر باید از شجاعت لازم برخوردار باشند و کوچک‌ترین جرم و جنایتی نباید در خراسان‌جنوبی اتفاق بیفتد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این نکته که ذره‌ای فساد نباید در خراسان جنوبی انجام شود، تصریح کرد: زهد و قناعت باید سرلوحه کار مدیران ارشد نظام باشد و مانند حضرت علی (ع) زندگی کنند.

وی ادامه داد: شهیدان بهشتی و رئیسی مانند جد خود مظلوم زیستند و شبانه‌روز برای مردم خدمت کردند و این دو، شهادت را از جد خود به ارث بردند، زیرا شهادت ارث ائمه و اسلام است.

حجت‌الاسلام زمانی همچنین در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار حضور گسترده مردم خراسان جنوبی مانند سال‌های گذشته در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا