اخبار استان ها

مردم از رئیس‌جمهور آینده چه انتظاری دارند؟

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از چهارمحال‌وبختیاری، پس از ارتحال بنیان‌گذار انقلاب و شهادت سردار دل‌ها، خبر شهادت رئیس‌جمهور مردمی، تلخ‌ترین خبری که مردم شنیدند، همه در شک بودند و این خبر قابل باور نبود اما رهبر انقلاب مردم را به آرامش دعوت کردند و سخنانشان انگار آبی بر آتش بود که مردم را آرام کرد.

مسئولان ارشد دولت هم در اندوه و ناراحتی بودند اما اداره امور کشور را مهم‌تر دانستند و سریعاً معاون اول رئیس‌جمهور امور کشور را در دست گرفت و حالا باید طبق قانون مسئولان آماده برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری شوند، در فضاهای حقیقی و مجازی سیاسیون سرشناس بسیاری را می‌بینی که گمانه‌زنی برای حضور آن‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری به گوش می‌رسد که برخی‌ها حضور قطعی خود را اعلام کردند، برخی حضورشان را تکذیب کردند و برخی هم در شک و دودلی هستند که آیا وارد عرصه رقابت شوند یا خیر؟

بدون شک حضور شهید آیت‌الله رئیسی به مدت حدود سه سال به عنوان رئیس‌جمهور که جایگاه ویژه‌ای در دل مردم باز کرده بود، قطعاً کار برای رئیس‌جمهور بعدی را سخت خواهد کرد.

در چهارمحال‌وبختیاری که استانی کم‌برخوردار محسوب می‌شود، ایشان در قلب مردم چنان جایگاهی باز کرده بودند که مردم این دیار شاید به سختی بتوانند در این دوره فردی را به عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب کنند، چرا که مورد قیاس با رئیس‌جمهور قبلی قرار می‌گیرد و آنها منتظر هستند تا ببینند آیا نهمین رئیس‌جمهور می‌تواند دل بی‌بی‌گل‌های چهارمحال و بختیاری را به دست بیاورد؟

انتظار مردم از دولت چهاردهم چیست؟

اکبر همتی، یکی از شهروندان پا به سن گذشته چهارمحال‌وبختیاری در گفتگویی با نشان دادن شناسنامه‌اش که تمام صفحاتش از مهرهای آبی و قرمز پر شده بود، می‌گوید: در تمام عمرم در همه انتخابات شرکت کردم اما انصافاً شهید رئیسی برای مردم چیزی دیگر بود.

وی می‌افزاید: ایشان جای خودش را در دل مردم باز کرده بود و خودش را از مردم می‌دانست، حالا هم انتظار داریم رئیس‌جمهور بعدی و هر کسی که انتخاب شد مثل ایشان درد مردم را گوش بدهد و درد مردم را درد خودش بداند.

علی میلادی، یکی از جوانان رأی اولی نیز در گفتگویی اظهار می‌کند: من برای نخستین‌بار است که می‌توانم رأی بدهم و خوشحال هستم که نخستین رأی من برای انتخاب رئیس‌جمهور است.

وی می‌گوید: از همه مردم دعوت می‌کنم که پای صندوق‌های رأی بیایند تا بتوانیم رئیس‌جمهوری مثل آیت‌الله رئیسی انتخاب کنیم، رئیس‌جمهوری که به دل مردم بنشیند قطعاً مشکلات مردم را مشکلات خودش می‌داند و تا آخرین لحظه برای مردمش تلاش می‌کند.

سعیده موسوی یکی از بانوان شهرکردی نیز در این ارتباط می‌گوید: انتظار داریم همه مردم پای صندوق رأی بیایند و فرد اصلح را انتخاب کنند و فرد انتخاب شده نیز برای رفع مشکلات مردم از دل و جان مایه بگذارد تا مردم را از این مشکلات گرانی و تورم نجات دهد.

وی ادامه می‌دهد: امیدوارم به خصوص مردم استان ما حضور پرشوری در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم تا دینشان را به شهدا و رئیس‌جمهوری که به خاطر مردم شهید شد ادا کنند.

مردم از رئیس‌جمهور آینده چه انتظاری دارند؟

تاکید بر اصل بی‌طرفی مطلق از سوی دست‌اندرکاران امر انتخابات

با ابلاغ وزیر کشور سوت شروع به کار ستاد انتخابات در استان چهارمحال و بختیاری هم به صدا در آمد و طبق برنامه زمان‌بندی شده مرحله به مرحله به انتخابات نزدیک می‌شویم و فردا برای حضور در پاستور به صف خواهند شد و مراحل ثبت‌نامشان انجام خواهد شد.

محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در این‌باره می‌گوید: در نشست ستاد انتخابات استان در خصوص برگزاری مطلوب و قانونمند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ریزی و دهم خرداد به عنوان زمان رسمی آغاز فرایند انتخابات از سوی وزیر کشور تعیین شده است.

وی می‌افزاید: بر این اساس دهم تا چهاردهم خرداد زمان ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات رئیس‌جمهوری تعیین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره بر ضرورت جانمایی شعب، تاکید می‌کند: بر اساس قانون زمان پایان تبلیغات داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهور ۲۴ ساعت قبل از آغاز زمان رأی‌گیری است.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه انتخابات رئیس‌جمهوری یک حوزه انتخابیه به صورت کشوری دارد، بیان می‌کند: استفاده از افراد بی‌طرف، قانونمند و کاربلد در هیئت‌های اجرایی، معتمدان شعب و نمایندگان فرماندار از جمله نکاتی است که باید از سوی اعضای ستاد انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر رسانه‌ها برای زمینه‌سازی افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات، اضافه می‌کند: در این ارتباط آنچه باید مورد توجه قرار گیرد حفظ فضای حاکم بر کشور در خصوص تکریم جایگاه رئیس‌جمهور شهید و همچنین تبدیل فضای مجازی و حقیقی استان به فضای انتخاباتی است.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری وحدت، انسجام و همدلی از موارد بسیار مهم در انتخابات می‌داند و می‌گوید: آنچه موجب شکل‌گیری انسجام و وحدت در جامعه می‌شود امیدافزایی و امیدآفرینی است.

حسین‌میرزایی با تاکید بر ضرورت تولید محتواهای امیدآفرین، امیدافزا و امیدوارانه صحبت کردن با هدف تقویت وحدت و انسجام در جامعه ادامه می‌دهد: با هم‌فکری، مشورت، تدبیر و بارگذاری محتواهای امیدآفرین زمینه عملیاتی کردن چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت تحقق پیدا کند و باید رعایت اصل بی‌طرفی مطلق از سوی دست‌اندرکاران امر انتخابات مورد توجه قرار بگیرد.

مردم از رئیس‌جمهور آینده چه انتظاری دارند؟

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، رهبر انقلاب در رابطه با انتخابات فرمودند: «انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است و نباید از دست داد، مخالفین جمهوری اسلامی نمی‌خواهند از این فرصت استفاده شود، این یک امکان برای ملت است، یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور است، شور انقلابی مردم را نشان می‌دهد وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند و شور خود را نشان دهند موجب امنیت کشور و پس زدن طمع دشمن می‌شود، هرچه انتخابات پرشورتر و با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه شود اثرات و منافعش برای کشور و مردم بیشتر خواهد بود.» و مشارکت گسترده گروه‌های مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد اصلحی که بتواند راه رئیس‌جمهور شهید را ادامه دهد در حرکت سریع‌تر ایران اسلامی به قله پیشرفت و سربلندی نقش تأثیر گذاری خواهد داشت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا