اخبار استان ها

مردم با حضور حداکثری در انتخابات فردی اصلح را انتخاب کنند

ولی داداشی در گفتگویی در گیلان با بیان اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا آماده برگزاری انتخابات باشکوه است، اظهار کرد: مردم فردا با شرکت پرشور و حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، فردی اصلح را انتخاب کنند.

وی افزود: رئیس جمهوری که با رأی اکثریت و قاطع مردم انتخاب می‌شود به لحاظ سیاسی در کشور و مجامع بین المللی پشتوانه بسیار قوی مردمی دارد.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب منافع ملت ایران و نظام را مد نظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور آینده انتظار داریم با انتخاب افراد متخصص، خبره و پاک دست در کابینه خود، رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان را در اولویت برنامه‌های دولت قرار دهد.

داداشی در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور آینده گفت: شهر توریستی و گردشگرپذیر آستارا با دارا بودن هم‌زمان دو مرز آبی و خاکی با کشور جمهوری آذربایجان، گمرک، اسکله، بندر، راه‌آهن، به عنوان هاب حمل‌ونقل و ترانزیت کالا ظرفیت بسیار بالایی در رونق اقتصادی منطقه و کشور دارد، که امیدواریم بتوانیم با همکاری دولت جدید و جذب اعتبارات ملی و تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های مرز جاده‌ای جدید آستارا، مشکلات ترانزیت کالا در بخش صادرات و واردات کالا در شهرستان را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: تکمیل راه آهن آستارا – آستارا و تکمیل پروژه ملی و بین المللی رشت – آستارا که مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت این پروژه تاکید داشته‌اند، بر تجارت کریدور شمال جنوب و رونق اقتصادی منطقه و کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زیرساخت‌های تجارت مرزی شهرستان ظرفیت ملی و منطقه‌ای دارند و توسعه و تکمیل طرح‌های مرتبط با آنها می‌تواند در رفع مشکلات بیکاری و ایجاد رونق برای فعالیت‌های تجارت مرزی و بازرگانی مؤثر باشد.

داداشی با بیان اینکه آستارا در بحث جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب شهری با مشکل مواجه است، اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ به عنوان نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای اجرای فاضلاب شهری جذب کردم اما پروژه به حال خود رها شد که امیدواریم با همکاری دولت جدید این طرح تکمیل و به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه استان گیلان و به ویژه شهرستان آستارا در بحث مسائل زیست محیطی، جمع‌آوری زباله و مدیریت پسماند با مشکلات جدی مواجه است، افزود: پروژه تعریض جاده کوهستانی آستارا – اردبیل به عنوان شاهراه ارتباطی استان گیلان به شمال غرب کشور در سال ۱۳۹۷ با هدف تسهیل تردد و کاهش سوانح جاده‌ای و رفع ترافیک آغاز شد، اما از آن زمان به حال خود رها شده است که امیدواریم در دولت جدید این جاده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و توریستی آستارا گفت: آبشار لاتون، آبشار میه کومه، منطقه زیبای حیران و قلعه قوش داشی به عنوان جاذبه‌های طبیعی و خدادای، ظرفیت بسیار خوبی در رونق اقتصادی شهرستان دارد که از این ظرفیت‌ها باید به نفع مردم و ایجاد اشتغال جوان منطقه بهره‌برداری کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا