تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

مردم مجذوب رفتار روحانی می شوند نه زبان او

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی، در جمع مبلغین و روحانیون شرق اصفهان در امامزاده محسن(ع) چهارمیان اصفهان، اظهار کرد: یکی از بارزترین صفت مردم این منطقه سخت کوشی و تلاش آنان است.
وی با اشاره به تدین مردم شرق اصفهان که عمده اشتغال آنها کشاورزی است، تصریح کرد: این مردم علی رغم همه مشکلاتی که در چند سال اخیر متاثر از خشکسالی برای آنها پدید آمده است، بر امر پاسداشت امامزادگان و بقاع متبرکه اهتمام داشته اند که بسیار ارزمند است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در منطقه شرق اصفهان بیش از ۵۰ امامزاده واجب التعظیم وجود دارد که همواره مورد احترام و پاسداشت مردم هست، اداره اوقاف سعی کرده است که این بقاع متبرکه و امامزادگان را به قطب های فرهنگی تبدیل کند.
وی با اشاره به تعبیری از آیت الله ناصری در وصف جایگاه والای امامزادگان اذعان کرد: حاکم برزخ حضرت امیر المومنین(ع) است و قوه مجریه آن حضرت امامزادگان هستند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: زیارت امامزادگان و ارادت به امامزادگان از وصایای علما و بزرگان دینی ما به فرزندان خود بوده است که مردم هم براین اساس در مسیر تکریم و تعظیم بقاع متبرکه اقدام کرده اند.
وی عنوان کرد: مردم داری و اخلاق حسنه یکی از ضروریات در امر تبلیغ برای یک روحانی است، اگر یک روحانی با مردم داری و خلق خوش رفتار کند، مردم هم جواب او را با اعتماد کامل و تبعیت از توصیه های اسلامی او خواهند داد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: براساس تلاش صورت گرفته و اهتمام مردم در چند سال اخیر هیچ امامزاده ای در استان اصفهان وجود ندارد که قدمی عمرانی برای توسعه و بهسازی مکان آن برنداشته باشیم.
وی ابراز کرد: در واقعه سیل زدگان اخیر، ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی مجهز به صورت کانکس و ۱۰ دوش حمام از موقوفات محل امامزادگان بزرگ استان اصفهان چون امامزاده آقا علی عباس(ع) تهیه شده است و از سوی اداره اوقاف ارسال شده است.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اشاره به نیاز مبرم دانش آموزان منطقه سیل زده پلدختر گفت: براساس تلاش صورت گرفته از سوی اداره اوقاف، هزار بسته لوزام التحیر جهت کمک به دانش آموزان سیل زده تهیه و با یک نیسان ارسال شد.

***بقاع متبرکه شهرستان نطنز در ماه میهمانی خداوند با اجرای طرح ضیافت الهی میزبان عاشقان اهل بیت(ع) هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه در جوار حرم مطهر ۱۰ بقعه متبرکه شهرستان نطنز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان همراه با برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نشر معارف اهل بیت(ع) در جوار حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر شهرستان نطنز اجرا می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز آئین جزءخوانی قرآن کریم با حضور اساتید، قاریان و حافظان نخبه و برجسته همراه با جلسات تفسیر موضوعی ۳۰ جزء قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برپا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز افزود: سفره های ساده ضیافت افطاری و ضیافت سحری نیز به همراه  اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به صورت ویژه برای پذیرایی از میهمانان خداوند و عاشقان اهل بیت(ع) در ایام ماه مبارک رمضان برپا می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه یادآور شد: همچنین مراسم جسن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مراسم وفات حضرت خدیجه (س) با عنوان خدیجه مادر امت و مراسم احیای شب های قدر و شهادت امام علی (ع) نیز به صورت ویژه در قالب طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه مجری این طرح اجرا می شود.

***آیین جزء خوانی قرآن کریم امامزاده سیدان الکریمان(ع) دولت آباد از شبکه های سیما به صورت زنده پخش می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت الهی آیین جزء خوانی قرآن کریم امامزاده سیدان الکریمان(ع) دولت آباد از شبکه های سیما به صورت زنده پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن ضیایی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و با رویکرد ترویج سبک زندگی امسال نیز همچون سال های گذشته آیین جزء خوانی قرآن کریم با حضور اساتید، قاریان و حافظان برجسته کشوری همه روزه در جوار حرم مطهر امامزاده سیدان الکریمان(ع) دولت آباد برپا است.

وی ادامه داد: این آیین معنوی هر روز از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان آغاز می شود که باتوجه به هماهنگی های به عمل آمده این محفل نورانی و معنوی از شبکه های مختلف صدا و سیما نیز به صورت زنده پوشش داده می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و امامزاده اسماعیل (علیهما السلام) در شهرستان برخوار و در شهر دولت آباد در ۱۰ کیلومتری شمال شرق شهر اصفهان واقع شده است.

***کرسی تلاوت قرآن کریم در امامزاده عبدالله(ع) چادگان برپا است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت گفت: در ایام ماه مبارک رمضان مراسم ترتیل خوانی و جز خوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) چادگان برپا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی معینی اظهار داشت: در راستای نشر فرهنگ قران کریم و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در قالب طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) چادگان برپا است.

وی ادامه داد: این محفل نورانی در ماه مبارک رمضان همه روزه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان برتر و برجسته همراه با تفسیر قران کریم در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برپا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت گفت: آستان مقدس امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهرستان چادگان و در شهر رزوه واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا