اخبار استان ها

مرز خسروی امسال پذیرای حدود ۲ میلیون زائر اربعین خواهد بود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی بامداد امروز _ جمعه بیست و پنجم خرداد _ در پایان سرکشی سید مجید میراحمدی معاون انتظامی امنیتی وزیر کشور از زیرساخت‌های مرز خسروی اظهار کرد: در سطح ملی و استانی اهتمام ما این است که شرایط و امکانات بسیار خوبی را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده کنیم.

وی افزود: زائران اربعین حسینی که سال گذشته از مرز خسروی به کربلای معلی مشرف شدند شاهد بودند امکانات رشد بسیار خوبی داشت و امسال نیز این امکانات ارتقای بهتری را خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه کیفیت پارکینگ‌ها، سطح دسترسی به مرز و امکانات، سرویس بهداشتی، اسکان، خدمات تغذیه و مراقبت‌های بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است، همچنین زائرانی که مرز خسروی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند می‌توانند در کنار راهپیمایی اربعین و نجف به سامرا و کاظمین مشرف شوند و این مزیت تنها در مرز خسروی فراهم است.

وی ادامه داد: مرز خسروی امسال پذیرای حدود ۲ میلیون زائر اربعین خواهد بود.

صحرایی همچنین در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی گفت: باید متناسب با حجم زائرانی نیازهای پیش رو برنامه‌ریزی داشته باشیم و این برنامه‌ها باید با ۲ رویکرد کوتاه مدت برای اربعین امسال و بلند مدت پنج ساله برای سال‌های آینده جهت رفاه زائران باشد.

وی بر تأمین آب و برق پایدار در مرز خسروی و منذریه، افزایش سرویس‌های بهداشتی و تأمین آب و برق مورد نیاز در طول مسیر، تکمیل قطعات ۹ و ۱۰ بزرگراه کربلا، سامان دهی موکب‌ها، استفاده از مجموعه‌های مردمی و تکمیل پروژه‌های ناتمام مرتبط تا پیش از اربعین امسال تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه مجموعه اقدامات دولت سیزدهم را برای افزایش زیرساخت در مرز خسروی برای رفاه زائران ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، در این جلسه اعضای ستاد اربعین گزارش عملکردی در خصوص آخرین اقدامات ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات‌رسانی به زائران ارائه کردند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا