اخبار استان ها

مرز خسروی ۲۴ ساعته آماده تردد زوار عتبات است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، محمد نجفی امروز _ جمعه بیست و پنجم خرداد _ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به در پیش بودن روز عرفه اظهار کرد: تردد زوار در این مرز به‌صورت ۲۴ ساعته دارد صورت می‌گیرد و باید گفت که مرز خسروی آمادگی لازم برای تردد زائرین که این مرز را برای زیارت روز عرفه انتخاب می‌کنند، دارد.

وی افزود: به تعداد زائرین وسایل حمل‌ونقل برای رفت و برگشتشان فراهم‌شده است.

فرماندار شهرستان قصرشیرین در خصوص اقدامات لازم برای تسهیل شدن تردد زائرین، تصریح کرد: در خصوص تردد زوار از گیت‌ها برای مهر زدن گذرنامه سعی شدن که تعداد پرسنل بخش گذرنامه افزایش پیدا کند تا تردد به سهولت صورت گیرد و همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته با طرف عراقی و همکاری آن‌ها زائرین می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته از مرز تردد کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به نزدیک بودن مرز خسروی برای تشرف به عتبات، ولی خیلی از زائرین ممکن است، به این مرز آشنایی‌های لازم را نداشته باشند، اما بحمدالله از سال گذشته که موضوع اربعین در این مرز بحمدالله با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در مرز، اکنون بیشتر شناخته‌شده است.

نجفی در خصوص پیش‌بینی تعداد تردد زائرین گفت: پیش‌بینی دقیقی برای تردد زائرین از این مرز وجود ندارد ولی تخمین زده می‌شود که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از این مرز تردد کنند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود اوج تردد زوار در مرز خسروی فردا شنبه ۲۶ خردادماه اتفاق افتد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا