اخبار استان ها

مشاغل مزاحم و آلاینده باید به خارج شهر بجنورد منتقل شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: اعتبارات دولتی همواره با محدودیت روبه‌رو بوده است و از همین رو برای اجرای پروژه‌ها و توسعه شهری باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.

وی با اشاره به ابلاغ سند هفتم توسعه، افزود: جذب مشارکت مردمی از تأکیدات این سند است؛ بنابراین باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد.

استاندار خراسان شمالی لازمه تحقق شعار سال را نیز جلب مشارکت‌های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی به تنهایی توان حرکت دادن اقتصاد کشور را ندارند.

حسین‌نژاد با اشاره به پیگیری‌ها برای اجرای مجتمع صنفی و صنعتی بجنورد، تصریح کرد: این طرح یکی از مصادیق مشارکت و دخالت دادن مردم در امور محسوب می‌شود، اجرای این مجتمع ضروری است و باید اصناف و مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج شهر منتقل شود.

وی درباره لزوم دریافت استعلام‌های زیست محیطی برای اجرای مجتمع صنفی و صنعتی در بجنورد گفت: باید موافقت حفاظت محیط زیست در اینباره دریافت شود، همچنین در طراحی این طرح کمربند فضای سبز دیده شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: باید زمینه‌های مشارکت مردم در اقتصاد تسهیل و موانع قانونی رفع شود و در این زمینه حمایت‌ها و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا